2ANI Animatie in context 1 (B-LUCA-N43559)

6 studiepuntenNederlands36 urenTweede semesterTweede semesterUitgesloten voor examencontract
Lantin Kristof (coördinator) |  Lantin Kristof |  N.
LUCA POC AUDIOVISUAL ARTS & MEDIA (OC animatie, game design, televisie- film Genk)

De student kan door middel van artistiek vooronderzoek een eenvoudig animatiefilmconcept ontwikkelen binnen een bepaalde context.
De student kan een beknopt artistiek dossier maken.
De student kan planmatig, methodisch en analyserend werken, en dit toepassen in de verschillende fases van de ontwikkeling van het project en de pre-productie.
De student kan een idee omzetten in een scenario, draaiboek, werkplan, storyboard, artistiek productiedossier.
De student kan communiceren met een opdrachtgever.
De student kan in teamverband werken.

ONTWERPEN EN REALISEREN

  • De student kan ideeën visualiseren, uitwerken en omzetten in een realiseerbaar concept/ontwerp.
  • De student ontwikkelt een persoonlijke visie en uitdrukkingsvorm.
  • De student documenteert en archiveert het proces.

CONTEXTUALISEREN

  • De student bouwt een kenniskader op rond de verschillende contexten: de kunst en design, het audiovisuele veld, media,  bedrijfs- en maatschappelijke contexten.
  • De student stemt zijn creatie af op de context.
  • De student toont engagement om duurzaam te werken.

ORGANISEREN EN COMMUNICEREN

  • De student beheerst binnen een multidisciplinair team de basisterminologie en het denkkader van de verschillende disciplines en is in staat tot communicatie met specialisten in deze disciplines.
  • De student kan samenwerken met anderen en afspraken respecteren.
  • De student kan in elke fase over het project communiceren.
  • De student kan het eigen leertraject organiseren.
  • De student kan een opdracht projectmatig organiseren.
  • De student kan regionaal en internationaal netwerken.

 

De student moet kunnen lezen, schrijven, luisteren, noteren, analyseren, creatief en kritisch denken,
maar vooral gedreven en enthousiast zijn.
Zin voor methodisch denken en planmatig werken. Observatievermogen. Inleving.
Brede culturele belangstelling.
Hij moet de basis van een animatiefilmproductie beheersen evenals aanverwante softwarepakketten.

Zie volgtijdelijkheidsvoorwaarden.

 

 

Je moet voldoen aan een volgtijdelijkheidsvoorwaarde om dit opleidingsonderdeel te mogen opnemen. Volgtijdelijkheid kan STRENG of SOEPEL zijn of een GELIJKTIJDIGHEID inhouden. Ook kan een diplomaNIVEAU als voorwaarde gesteld zijn.
Verklaring:
STRENG: Om dit opleidingsonderdeel op te nemen, moet je geslaagd zijn voor of een tolerantie ingezet hebben voor de opleidingsonderdelen waarvoor dit soort voorwaarde geldt.
SOEPEL: Om dit opleidingsonderdeel op te nemen, moet je de opleidingsonderdelen waarvoor dit soort voorwaarde geldt, gevolgd hebben.
GELIJKTIJDIG: Om dit opleidingsonderdeel op te nemen, moet je ook de opleidingsonderdelen waarvoor dit soort voorwaarde geldt, opnemen of al opgenomen hebben.
NIVEAU: Om dit opleidingsonderdeel op te nemen, moet je ten minste deze graad behaald hebben.


SOEPEL( N43959 ) EN SOEPEL( N43955 ) EN SOEPEL( N43958 ) EN SOEPEL( N43961 ) EN SOEPEL( N43307 ) EN SOEPEL( N43752 )

Bovenstaande codes van opleidingsonderdelen stemmen overeen met onderstaande omschrijvingen van die opleidingsonderdelen:
N43959 : 1ANI Animatiefilmvaardigheden 1
N43955 : 1ANI 3D Animatie 1
N43958 : 1ANI Ruimtelijke animatie
N43961 : 1ANI Filmvormgeving
N43307 : 1ANI Animatiefilmproject 1
N43752 : 1ANI Animatiefilm technologie

Dit opleidingsonderdeel is een voorwaarde voor het opnemen van volgende opleidingsonderdelen:
N43570 : 3ANI Animatie in context 2

Onderwijsleeractiviteiten

6 sp. 2ANI Animatie in context 1 (B-LUCA-N62165)

6 studiepuntenNederlandsWerkvorm: College-practicum-opdracht36 urenTweede semesterTweede semester
Lantin Kristof |  N.
LUCA POC AUDIOVISUAL ARTS & MEDIA (OC animatie, game design, televisie- film Genk)

Er wordt een audiovisuele opdracht voorbereid (ontwikkeling) binnen een bepaalde context.

De opdracht wordt begeleid door theoretische en praktische oefeningen.

De opdracht kan een audiovisueel (animatie) concept zijn voor een externe opdrachtgever.

De opdrachten worden in groep gerealiseerd. De klas zal zich daarom organiseren zoals een professionele studio waarin elke student één of meerdere rollen zal invullen (productiemanager, designer, animator, storyboarder, assistent animator, colorist, etc.).

De groep voert in overleg met de klant onderzoek- en ontwikkelingstaken uit met als einddoel een ontwikkelingsdossier of presentatie.

Verplicht:

-

Aanbevolen:
Mediatheek, films, handboeken, tijdschriften, internet, beurzen,tentoonstellingen, musea e.a.
Developing story ideas - Michael Rabiger

Voertaal van de contacten is Nederlands.
Documentatie, gastsprekers of studiebezoeken kunnen occasioneel in Engels (of Frans, Duits,…) worden gegeven.

Hoorcollege, artistiek atelier, werkbezoek.
Overleg en presentatie.
Briefing door en aan een opdrachtgever.

 

Evaluatieactiviteiten

2ANI Animatie in context 1 (B-LUCA-N83559)

Type : Partiële of permanente evaluatie met examen tijdens de examenperiode
Evaluatievorm : Paper/Werkstuk, Presentatie, Medewerking tijdens contactmomenten
Leermateriaal : Computer

ExamenmomentBeoordelingsschaal
TOTAAL1-20/20 puntenschaal

Afhankelijk van het beoogde einddoel presenteert de student een ontwikkelingsdossier, dit kan een individueel dossier zijn of een dossier voor een groepswerk.

De evaluatie gebeurt enerzijds door de begeleidende docent. Anderzijds zullen de studenten elkaar beoordelen. Het eindresultaat is het gemiddelde van deze cijfers. Er wordt ook geëvalueerd op attitude, talent & techniek, medewerking (bespreken van opdrachten en een actieve participatie tijdens de lessenreeks).

Er wordt een blog, of sociaal media kanaal, opgezet om de vorderingen van het project bij te houden en te communiceren tussen studenten, docenten en opdrachtgever.

Eindevaluatie: een presentatie van het ontwikkelingsdossier en eventueel animatic.

 

 

Er is geen tweede examenkans.

Peer-/self assessment is niet herkansbaar.
Het functioneren/samenwerken in groep is een essentiële competentie/leerresultaat voor dit OPO.
De score op het functioneren in groep behaald tijdens de eerste examenkans, blijft (ongewijzigd) behouden. ​