3ANI Animatie in context 2 (B-LUCA-N43570)

6 studiepuntenNederlands64 urenEerste semesterEerste semesterUitgesloten voor examencontract
Henrotay Dirk (coördinator) |  Henrotay Dirk |  N.
LUCA POC AUDIOVISUAL ARTS & MEDIA (OC animatie, game design, televisie- film Genk)

De student kan in groep een animatiefilmconcept binnen een bepaalde context, ontwikkeld in 2Ba, afwerken tot een volwaardig animatie-project.
De student kan planmatig, methodisch en analyserend werken, en dit toepassen in de verschillende fases van de productie.
De student kan een scenario, draaiboek, werkplan, storyboard, omzetten in een animatie-productie.
De student kan communiceren met een opdrachtgever.
De student kan in teamverband werken.
De student leert het verwachtingspatroon van de klant/opdrachtgever in te schatten en een gepast audiovisueel antwoord te bieden.
 

 

ONTWERPEN EN REALISEREN

  • De student kan ideeën visualiseren, uitwerken en omzetten in een realiseerbaar concept/ontwerp.
  • De student ontwikkelt een persoonlijke visie en uitdrukkingsvorm.
  • De student documenteert en archiveert het proces.

CONTEXTUALISEREN

  • De student bouwt een kenniskader op rond de verschillende contexten: de kunst en design, het audiovisuele veld, media,  bedrijfs- en maatschappelijke contexten.
  • De student stemt zijn creatie af op de context.
  • De student toont engagement om duurzaam te werken.

 

ORGANISEREN EN COMMUNICEREN

  • De student beheerst binnen een multidisciplinair team de basisterminologie en het denkkader van de verschillende disciplines en is in staat tot communicatie met specialisten in deze disciplines.
  • De student kan samenwerken met anderen en afspraken respecteren.
  • De student kan in elke fase over het project communiceren.
  • De student kan een opdracht projectmatig organiseren.

REFLECTEREN

  • De student kan zichzelf positioneren ten aanzien van zijn eigen of andermans werk en kan zichzelf plaatsen ten opzichte van bestaande denk- en referentiekaders. 
  • De student kan op een constructieve manier omgaan met feedback.
  • De student kan het groeiproces van anderen bevorderen door opbouwende feedback te geven.
  • De student gaat actief op zoek naar feedback in verschillende omgevingen  in functie van zelfsturing en zelftraining.

 

Zie volgtijdelijkheidsvoorwaarden.

Je moet voldoen aan een volgtijdelijkheidsvoorwaarde om dit opleidingsonderdeel te mogen opnemen. Volgtijdelijkheid kan STRENG of SOEPEL zijn of een GELIJKTIJDIGHEID inhouden. Ook kan een diplomaNIVEAU als voorwaarde gesteld zijn.
Verklaring:
STRENG: Om dit opleidingsonderdeel op te nemen, moet je geslaagd zijn voor of een tolerantie ingezet hebben voor de opleidingsonderdelen waarvoor dit soort voorwaarde geldt.
SOEPEL: Om dit opleidingsonderdeel op te nemen, moet je de opleidingsonderdelen waarvoor dit soort voorwaarde geldt, gevolgd hebben.
GELIJKTIJDIG: Om dit opleidingsonderdeel op te nemen, moet je ook de opleidingsonderdelen waarvoor dit soort voorwaarde geldt, opnemen of al opgenomen hebben.
NIVEAU: Om dit opleidingsonderdeel op te nemen, moet je ten minste deze graad behaald hebben.


SOEPEL(N43755) EN SOEPEL(N43559) EN SOEPEL(N43805) EN SOEPEL(N43806) EN SOEPEL( N44051 )

Bovenstaande codes van opleidingsonderdelen stemmen overeen met onderstaande omschrijvingen van die opleidingsonderdelen:
N43755 : 2ANI Animatiefilmregie
N43559 : 2ANI Animatie in context 1
N43805 : 2ANI Animatiefilmvaardigheden
N43806 : 2ANI Animatiefilmtechnieken (Niet meer aangeboden dit academiejaar)
N44051 : 2ANI Animatiefilmtechnologie 2

Onderwijsleeractiviteiten

6 sp. 3ANI Animatie in context 2 (B-LUCA-N62173)

6 studiepuntenNederlandsWerkvorm: Practicum-opdracht64 urenEerste semesterEerste semester
Henrotay Dirk |  N.
LUCA POC AUDIOVISUAL ARTS & MEDIA (OC animatie, game design, televisie- film Genk)

De studenten zetten een productieteam op en werken de animatie-opdracht uit, dat in 2BA werd ontwikkeld.
De taken worden onderverdeeld: regisseur, productiemanager, animator, background artist, ink&paint, geluid, etc...
Er kunnen meerdere taken toegewezen worden aan één student.
Op regelmatige tijdstippen organiseer je feedbackmomenten met je opdrachtgever.
Het resultaat (een afgewerkte animatiefilm) toon je tijdens de evaluatieperiode, waarbij de opdrachtgever zal uitgenodigd worden.
Je docent heeft een begeleidende functie en stuurt bij waar nodig.

Alle benodigde materialen zijn voorzien in de afdeling op de campus: o.a. Wacom schermen, tekenpennen en computers.
Een laptop dien je eventueel zelf te voorzien.

De voertaal van de contacten is in het Nederlands.
Documentatie, gastsprekers of studiebezoeken kunnen occasioneel in een andere taal worden gegeven.

 

De uitvoering en opvolging van het project gebeurd op de campus. Bij uitzondering en in overleg mag er van thuis uit gewerkt worden.
 

 

 

Evaluatieactiviteiten

3ANI Animatie in context 2 (B-LUCA-N83570)

Type : Permanente evaluatie zonder examen tijdens de examenperiode
Evaluatievorm : Ontwerp/Product, Presentatie, Self assessment/Peer assessment
Leermateriaal : Computer

ExamenmomentBeoordelingsschaal
TOTAAL1-20/20 puntenschaal

Evaluatie vindt plaats op een vooraf bepaald evaluatiemoment.
Aangezien het om een groepswerk gaat, zal de evaluatie gebeuren via een self-assessment, waarbij de studenten elkaar beoordelen op verschillende criteria. Deze criteria worden tijdens de lessen toegelicht.
Op de uitwerking van het project zal de docent een globaal punt geven. Het individueel punt wordt via het self-assessment systeem berekend.
 

Er is geen tweede examenkans.

Peer-/self assessment is niet herkansbaar.
Het functioneren/samenwerken in groep is een essentiële competentie/leerresultaat voor dit OPO.
De score op het functioneren in groep behaald tijdens de eerste examenkans, blijft (ongewijzigd) behouden. ​