2ANI Animatiefilmregie (B-LUCA-N43755)

6 studiepuntenNederlands88 urenBeide semestersBeide semestersUitgesloten voor examencontract
Henrotay Dirk (coördinator) |  Henrotay Dirk |  Van Bogaert Philip |  Vanroy Tom |  N.
LUCA POC AUDIOVISUAL ARTS & MEDIA (OC animatie, game design, televisie- film Genk)

De student kan door toepassing van de animatieprincipes karakters animeren.

De student kent het productieproces van een animatiefilm en kan dit toepassen (idee, scenario, storyboard, animatie)

De student kan de nodige animatietechnieken en inzichten gebruiken zodat hij zelfstandig een korte animatiefilm kan verwezenlijken.

De student kan planmatig, methodisch en analyserend werken, en dit toepassen in de verschillende fases van een productieproces.

De student kan deadlines respecteren.

De student kan zijn werk presenteren.

De student kan een beknopt artistiek dossier maken

Eindwerk in functie van een persoonlijke sterkte, interesse en stijl.

De student zal hierover reflecteren en een zelf-evaluatie schrijven. De docenten

zullen samen met de zelf-evaluatie een “richtingsadvies” per student bepalen.

De student bestudeert interactie tussen personages en kan dit toepassen in het jaarwerk.
De student kan in functie van toegepaste animatie de expressiemiddelen kiezen en toepassen om
een aangeboden thema qua stijl en uitvoering maximaal te ondersteunen.
De student kan gericht experimenteel ontwerpen om te evolueren naar een eigen stijl.
De student kan aan de hand van de inhoud van een totaalconcept, een vorm koppelen die dit totaalconcept visueel en compact verduidelijkt.

 

ONTWERPEN EN REALISEREN

  • De student kan ideeën visualiseren, uitwerken en omzetten in een realiseerbaar concept/ontwerp.
  • De student ontwikkelt een persoonlijke visie en uitdrukkingsvorm.

CONTEXTUALISEREN

  • De student bouwt een kenniskader op rond de verschillende contexten: de kunst en design, het audiovisuele veld, media,  bedrijfs- en maatschappelijke contexten.
  • De student stemt zijn creatie af op de context.

ORGANISEREN EN COMMUNICEREN

  • De student kan in elke fase over het project communiceren.
  • De student kan een opdracht projectmatig organiseren.

REFLECTEREN

  • De student kan zichzelf positioneren ten aanzien van zijn eigen of andermans werk en kan zichzelf plaatsen ten opzichte van bestaande denk- en referentiekaders.
  • De student ontwikkelt zijn eigen ambities en identiteit als audiovisueel kunstenaar.
  • De student kan op een constructieve manier omgaan met feedback.

 

Je moet voldoen aan een volgtijdelijkheidsvoorwaarde om dit opleidingsonderdeel te mogen opnemen. Volgtijdelijkheid kan STRENG of SOEPEL zijn of een GELIJKTIJDIGHEID inhouden. Ook kan een diplomaNIVEAU als voorwaarde gesteld zijn.
Verklaring:
STRENG: Om dit opleidingsonderdeel op te nemen, moet je geslaagd zijn voor of een tolerantie ingezet hebben voor de opleidingsonderdelen waarvoor dit soort voorwaarde geldt.
SOEPEL: Om dit opleidingsonderdeel op te nemen, moet je de opleidingsonderdelen waarvoor dit soort voorwaarde geldt, gevolgd hebben.
GELIJKTIJDIG: Om dit opleidingsonderdeel op te nemen, moet je ook de opleidingsonderdelen waarvoor dit soort voorwaarde geldt, opnemen of al opgenomen hebben.
NIVEAU: Om dit opleidingsonderdeel op te nemen, moet je ten minste deze graad behaald hebben.


SOEPEL(N43307)


Bovenstaande codes van opleidingsonderdelen stemmen overeen met onderstaande omschrijvingen van die opleidingsonderdelen:
N43958 : 1ANI Animatiefilmproject 1

 


Dit opleidingsonderdeel is een voorwaarde voor het opnemen van volgende opleidingsonderdelen:
N42920 : 3ANI 3D Animatie 3 (Niet meer aangeboden dit academiejaar)
N43457 : 3ANI Motion graphics & Compositing 3 (Niet meer aangeboden dit academiejaar)
N43570 : 3ANI Animatie in context 2
N43573 : 3ANI Seeing Sound (Niet meer aangeboden dit academiejaar)
N43575 : 3ANI Animatiefilmvormgeving 3 (Niet meer aangeboden dit academiejaar)
N43759 : 3ANI Stop Motion 3 (Niet meer aangeboden dit academiejaar)
N43760 : 3ANI Artistiek onderzoek en projectontwikkeling (Niet meer aangeboden dit academiejaar)
N43799 : 3ANI Stop Motion 3 (Niet meer aangeboden dit academiejaar)
N43800 : 3ANI Artistiek onderzoek en projectontwikkeling (Niet meer aangeboden dit academiejaar)

Onderwijsleeractiviteiten

6 sp. 2ANI Animatiefilmregie (B-LUCA-N62342)

6 studiepuntenNederlandsWerkvorm: College-practicum-opdracht88 urenBeide semestersBeide semesters
Henrotay Dirk |  Van Bogaert Philip |  Vanroy Tom |  N.
LUCA POC AUDIOVISUAL ARTS & MEDIA (OC animatie, game design, televisie- film Genk)

Artistiek atelier.

Jaarwerk

De student maakt een korte animatiefilm, vertrekkend van persoonlijke sterkte, interesse en stijl.
De student zal hierover reflecteren en een zelf-evaluatie schrijven. De docenten
zullen samen met de zelf-evaluatie een “richtingsadvies” per student bepalen.

Pre-productie, productie, post-productie van het jaarwerk.

De student bestudeert interactie tussen personages en kan dit toepassen in het jaarwerk.
De student kan in functie van toegepaste animatie de expressiemiddelen kiezen en toepassen om
een aangeboden thema qua stijl en uitvoering maximaal te ondersteunen.
De student kan gericht experimenteel ontwerpen om te evolueren naar een eigen stijl.
Creatie vanuit expressie, intuïtie, individuele motoriek en de daaruit voortvloeiende dynamiek.
Student experimenteert met alle mogelijke grafische expressie middelen.

De student gebruikt alle specifieke en gekende animatietechniekenen doelgericht, ter verwezenlijking van het jaarwerk.
De student kan aan de hand van de inhoud van een totaalconcept, een vorm koppelen die dit totaalconcept visueel en compact verduidelijkt.

Verplicht

Animatiefilm- en tekenmateriaal.

 

Aanbevolen

Computer, animatiesoftware.

Vakliteratuur.

Bijwonen van animatiefilm-, film- en kunstgerelateerde activiteiten.

Voertaal van de contacten is Nederlands.
Documentatie, gastsprekers of studiebezoeken kunnen occasioneel in Engels (of Frans, Duits, ...) worden gegeven.

Artistiek atelier.

 

Evaluatieactiviteiten

2ANI Animatiefilmregie (B-LUCA-N83755)

Type : Permanente evaluatie zonder examen tijdens de examenperiode
Evaluatievorm : Ontwerp/Product, Presentatie, Medewerking tijdens contactmomenten
Leermateriaal : Computer

ExamenmomentBeoordelingsschaal
TOTAAL1-20/20 puntenschaal

Er wordt een permanente evaluatie voorzien d.m.v. een systematische beoordeling en bespreking van de oefeningen in combinatie met een globale beoordeling.
Op vooraf vastgelegde evaluatieperiodes zullen reeksen van oefeningen, of, indien van toepassing, onderdelen van de oopdracht, geëvalueerd en afgesloten worden.
Telkens wordt gewerkt binnen een vooropgestelde termijn, deadline.

Al de opdrachten dienen op de persoonlijke blog geplaatst te worden en op de server van animatiefilm.

Evaluatie van de soundtrack bij opdrachten en jaarwerk.

Het eindresultaat komt tot stand via een samengesteld cijfer:

Er is geen tweede examenkans.

Nieuwe opdracht en/of het resultaat van de eerste examenkans verbeteren/afwerken, na overleg met de betrokken docent(en).

Deelname aan de eerste examenkans is een voorwaarde om deel te kunnen nemen aan de herkansing omdat procesevaluatie een essentieel onderdeel is van de evaluatie. 

De evaluatievormen 'procesevaluatie' en 'medewerking tijdens contactmomenten' zijn niet herkansbaar.

Er is geen (proces)begeleiding tijdens de tweede zittijd.

Er kan geen gebruik worden gemaakt van de werkplaatsen/studio's tijdens de zomersluiting. 

Er is beperkte mogelijkheid om materiaal uit te lenen.