1ANI Ruimtelijke animatie (B-LUCA-N43958)

3 studiepuntenNederlands32 urenEerste semesterEerste semesterUitgesloten voor examencontract
Verhoef Vera (coördinator) |  Verhoef Vera |  N.
LUCA POC AUDIOVISUAL ARTS & MEDIA (OC animatie, game design, televisie- film Genk)

De student kent het basisconcept van ruimtelijke animatie, stopmotion.

De student kan eenvoudige ruimtelijke animaties maken.

De student kent de basisprincipes van animatie.

De student kent de basisprincipes van een ruimtelijke set-up van een animatiefilm.

De student kan in groep werken.

Initiatie ruimtelijke animatie, stopmotion.

 

 

ONTWERPEN EN REALISEREN

  • De student kan ideeën visualiseren, uitwerken en omzetten in een realiseerbaar concept/ontwerp.

CONTEXTUALISEREN

  • De student bouwt een kenniskader op rond de verschillende contexten: de kunst en design, het audiovisuele veld, media,  bedrijfs- en maatschappelijke contexten.

 

ORGANISEREN EN COMMUNICEREN

  • De student kan samenwerken met anderen en afspraken respecteren.
  • De student kan in elke fase over het project communiceren.

 

REFLECTEREN

  • De student kan op een constructieve manier omgaan met feedback.

Geslaagd voor de artistieke toelatingsproef animatiefilm.

Zin voor het creëren van ruimtelijk werk.

Interesse in techniek en technologie inherent aan een opleiding (animatie-)film.


Dit opleidingsonderdeel is een voorwaarde voor het opnemen van volgende opleidingsonderdelen:
N43559 : 2ANI Animatie in context 1
N43968 : 2ANI Animatiefilmvaardigheden 2
N43971 : 2ANI Ruimtelijke animatie 2

Onderwijsleeractiviteiten

3 sp. 1ANI Ruimtelijke animatie (B-LUCA-N62571)

3 studiepuntenNederlandsWerkvorm: College-practicum-opdracht32 urenEerste semesterEerste semester
Verhoef Vera |  N.
LUCA POC AUDIOVISUAL ARTS & MEDIA (OC animatie, game design, televisie- film Genk)

Diverse oefeningen in verschillende stopmotion technieken.
Timing, ritme, bewegingen, compositie van de stopmotion. Animatieprincipes toepassen via gebruik van voorwerpen in een ruimte.
Basisprincipes van fotografie en beeldopnametechnieken in functie van stopmotion..
Praktijk : individuele oefeningen.

 

ONTWERPEN EN REALISEREN

  • De student kan ideeën visualiseren, uitwerken en omzetten in een realiseerbaar concept/ontwerp.
  • De student ontwikkelt een persoonlijke visie en uitdrukkingsvorm.

ORGANISEREN EN COMMUNICEREN

  • De student kan samenwerken met anderen en afspraken respecteren.
  • De student kan in elke fase over het project communiceren.

REFLECTEREN

  • De student kan op een constructieve manier omgaan met feedback.

Stopmotion software (Dragonframe).

Fototoestellen-lenzen-computers.

Basis licht en basis rigging.
 

Voertaal van de contacten is Nederlands.
Documentatie, gastsprekers of studiebezoeken kunnen occasioneel in Engels (of Frans, Duits, ...) worden gegeven.

Artistiek atelier met theoretische ondersteuning.

Korte theoretische indroductie en praktijkoefeningen.
Preproductie, productie en postproductie van een eenvoudige stopmotion film, ruimtelijke animatie.

Praktijklessen/ateliers/…  op de campus.

Evaluatieactiviteiten

1ANI Ruimtelijke animatie (B-LUCA-N83958)

Type : Partiële of permanente evaluatie met examen tijdens de examenperiode
Evaluatievorm : Ontwerp/Product, Presentatie, Procesevaluatie
Leermateriaal : Computer

ExamenmomentBeoordelingsschaal
TOTAAL1-20/20 puntenschaal

Er wordt een permanente evaluatie voorzien d.m.v. een systematische beoordeling en bespreking van de oefeningen in combinatie met een globale beoordeling.

Op vooraf vastgelegde evaluatieperiodes zullen reeksen van oefeningen, of, indien van toepassing, onderdelen van oefeningen, geëvalueerd
en afgesloten worden.
Telkens wordt gewerkt binnen een vooropgestelde termijn, deadline.
De oefeningen worden beoordeeld op hun animatietechnische en creatieve waarde.
Aandachtspunten bij de evaluatie : animatorische aspecten, filmisch denken, creativiteit, presentatie, werkproces, attitude, deadlines respecteren.
Er wordt ook geëvalueerd op attitude, talent & techniek, medewerking (bespreken van opdrachten en een actieve aanwezigheid tijdens de lessenreeks).

Al de opdrachten dienen op de persoonlijke blog en op de server van animatiefilm geplaatst te worden.

Het eindresultaat komt tot stand via een samengesteld cijfer:

•  medewerking tijdens contactmomenten/participatie(graad)

•  procesevaluatie.

•  productevaluatie op basis van het oordeel van de jury aan de hand van de criteria in het evaluatiedocument.

Het cijfer voor medewerking tijdens contactmomenten en procesevaluatie blijft behouden voor de tweede examenkans en is niet herkansbaar.

Nieuwe opdracht en/of het resultaat van de eerste examenkans verbeteren/afwerken, na overleg met de betrokken docent(en).

Er is geen (proces)begeleiding tijdens de tweede zittijd.

Er kan geen gebruik worden gemaakt van de werkplaatsen/studio's tijdens de zomersluiting. 

Er is beperkte mogelijkheid om materiaal uit te lenen.

De student neemt actief deel aan de leeractiviteit, deze participatie telt mee voor maximum 20% in de eindberekening van de punten van dit opleidingsonderdeel.