2ANI 3D Animatie 2 (B-LUCA-N43970)

6 studiepuntenNederlands72 urenBeide semestersBeide semestersUitgesloten voor examencontract
Verhoeven Yvan (coördinator) |  Verhoeven Yvan |  N.
LUCA POC AUDIOVISUAL ARTS & MEDIA (OC animatie, game design, televisie- film Genk)

De student kent de basis van 3D software in functie van de vertelling van een animatiefilmverhaal.

 

De betrokken opleidings-specifieke leerresultaten (OLR) zijn de volgende:

ONTWERPEN EN REALISEREN

  • De student kan ideeën visualiseren, uitwerken en omzetten in een realiseerbaar concept/ontwerp.
  • De student ontwikkelt een persoonlijke visie en uitdrukkingsvorm.

CONTEXTUALISEREN

  • De student bouwt een kenniskader op rond de verschillende contexten: de kunst en design, het audiovisuele veld, media,  bedrijfs- en maatschappelijke contexten.
  • De student stemt zijn creatie af op de context.

ORGANISEREN EN COMMUNICEREN

  • De student kan samenwerken met anderen en afspraken respecteren.
  • De student kan in elke fase over het project communiceren.
  • De student kan een opdracht projectmatig organiseren.

 

REFLECTEREN

  • De student kan op een constructieve manier omgaan met feedback.

Zie volgtijdelijkheidsvoorwaarden.

Je moet voldoen aan een volgtijdelijkheidsvoorwaarde om dit opleidingsonderdeel te mogen opnemen. Volgtijdelijkheid kan STRENG of SOEPEL zijn of een GELIJKTIJDIGHEID inhouden. Ook kan een diplomaNIVEAU als voorwaarde gesteld zijn.
Verklaring:
STRENG: Om dit opleidingsonderdeel op te nemen, moet je geslaagd zijn voor of een tolerantie ingezet hebben voor de opleidingsonderdelen waarvoor dit soort voorwaarde geldt.
SOEPEL: Om dit opleidingsonderdeel op te nemen, moet je de opleidingsonderdelen waarvoor dit soort voorwaarde geldt, gevolgd hebben.
GELIJKTIJDIG: Om dit opleidingsonderdeel op te nemen, moet je ook de opleidingsonderdelen waarvoor dit soort voorwaarde geldt, opnemen of al opgenomen hebben.
NIVEAU: Om dit opleidingsonderdeel op te nemen, moet je ten minste deze graad behaald hebben.


SOEPEL( N43959 ) EN SOEPEL( N43955 ) EN SOEPEL( N43752 )

Bovenstaande codes van opleidingsonderdelen stemmen overeen met onderstaande omschrijvingen van die opleidingsonderdelen:
N43959 : 1ANI Animatiefilmvaardigheden 1
N43955 : 1ANI 3D Animatie 1
N43752 : 1ANI Animatiefilm technologie

Dit opleidingsonderdeel is een voorwaarde voor het opnemen van volgende opleidingsonderdelen:
N43973 : 3ANI Animatiefilmvaardigheden 3
N43974 : 3ANI Animatie digitale toepassingen 3
N43975 : 3ANI 3D Animatie 3

Onderwijsleeractiviteiten

6 sp. 2ANI 3D Animatie 2 (B-LUCA-N62585)

6 studiepuntenNederlandsWerkvorm: College-practicum-opdracht72 urenBeide semestersBeide semesters
Verhoeven Yvan |  N.
LUCA POC AUDIOVISUAL ARTS & MEDIA (OC animatie, game design, televisie- film Genk)

Leren omgaan met 3D interface via oefeningen.
Deze eerste oefeningen geven inzicht in modeling, rigging, animatie, texturing, belichting, camera, dynamics en rendering.

Al de opdrachten dienen op de persoonlijke blog geplaatst te worden met chronomogische duiding van het werkproces.

Verplicht:

3D software ( Blender )
3D computerlokaal animatiefilm

In uitzonderlijke gevallen kan toegelaten worden om andere 3D software te gebruiken, dit echter op eigen risico van de student. De docent kan in dit geval vooral bijsturen op artistiek en creatief vlak en minder, of niet, op 3D-technisch vlak.

Aanbevolen:
Internet gespecialiseerde forums 3D wereld.
Mediatheek.
 

Voertaal van de contacten is Nederlands.
Documentatie, gastsprekers of studiebezoeken kunnen occasioneel in Engels (of Frans, Duits, ...) worden gegeven.

Na theoretische uiteenzetting volgt praktijk 3D computerlab waarin de student de opgedane kennis in praktijk brengt.
Student doorloopt alle stadia van ontwerp op papier tot volwaardig 3D eindproduct geschikt voor animatiefilm.

Atelier.

Praktijklessen/ateliers/… zullen op de campus doorgaan. UItzonderlijk worden digitale
begeleidingssessies voorzien.

Evaluatieactiviteiten

2ANI 3D Animatie 2 (B-LUCA-N83970)

Type : Partiële of permanente evaluatie met examen tijdens de examenperiode
Evaluatievorm : Ontwerp/Product, Verslag, Presentatie, Medewerking tijdens contactmomenten, Procesevaluatie
Leermateriaal : Computer

ExamenmomentBeoordelingsschaal
TOTAAL1-20/20 puntenschaal

Op vooraf vastgelegde evaluatieperiodes zullen reeksen van oefeningen geëvalueerd en afgesloten worden.

Beheersing van 3D software.
Logisch gebruik van 3D in functie van verhaal.
Inzet, werkmethode, goede uitvoering van de opdrachten en de vooruitgang.
Evaluatiemomenten : beoordeling van de oefeningen en de progressie in het 3D denken.

Eindevaluatie.

Er wordt ook geëvalueerd op attitude, talent & techniek, medewerking (bespreken van opdrachten en een actieve aanwezigheid tijdens de lessenreeks).

Presentaties zullen op de campus doorgaan. Indien dit niet mogelijk is gaan de presentaties online door.
In het laatste geval zullen de opdrachten worden bekeken via de blog van de student.

Het eindresultaat komt tot stand via een samengesteld cijfer:

•  medewerking tijdens contactmomenten/participatie(graad)

•  procesevaluatie.

•  productevaluatie op basis van het oordeel van de jury aan de hand van de criteria in het evaluatiedocument.

Het cijfer voor medewerking tijdens contactmomenten en procesevaluatie blijft behouden voor de tweede examenkans en is niet herkansbaar.

 

Deelname aan de eerste examenkans is een voorwaarde om deel te kunnen nemen aan de herkansing omdat procesevaluatie een essentieel onderdeel is van de evaluatie. 

Nieuwe opdracht en/of het resultaat van de eerste examenkans verbeteren/afwerken, na overleg met de betrokken docent(en).

De evaluatievormen 'procesevaluatie' en 'medewerking tijdens contactmomenten' zijn niet herkansbaar.

Er is geen (proces)begeleiding tijdens de tweede zittijd.

Er kan geen gebruik worden gemaakt van de werkplaatsen/studio's tijdens de zomersluiting. 

Er is beperkte mogelijkheid om materiaal uit te lenen.