3ANI 3D Animatie 3 (B-LUCA-N43975)

3 studiepuntenNederlands52 urenTweede semesterTweede semesterUitgesloten voor examencontract
Verhoeven Yvan (coördinator) |  Verhoeven Yvan |  N.
LUCA POC AUDIOVISUAL ARTS & MEDIA (OC animatie, game design, televisie- film Genk)

De student kan op een logische, begrijpende manier omgaan met 3D animatie software.

De student kan zelfstandig oplossingen bedenken voor elke nieuwe situatie, uitdaging, probleem dat zich aanbiedt binnen 3D animatie, 3D software.

De student beheerst een grondige basiskennis van de 3D toolset.
De student zal de verschillende softwaremodules beheersen en de constante evolutie hiervan opvolgen om zodoende op de hoogte te blijven van de laatste ontwikkelingen in het vakgebied in functie van het latere beroepsleven.

 

De betrokken opleidings-specifieke leerresultaten (OLR) zijn de volgende:

ONTWERPEN EN REALISEREN

  • De student kan ideeën visualiseren, uitwerken en omzetten in een realiseerbaar concept/ontwerp.
  • De student ontwikkelt een persoonlijke visie en uitdrukkingsvorm.
  • De student documenteert en archiveert het proces.

 

CONTEXTUALISEREN

  • De student stemt zijn creatie af op de context.
  • De student toont engagement om duurzaam te werken.

 

ORGANISEREN EN COMMUNICEREN

  • De student kan samenwerken met anderen en afspraken respecteren.
  • De student kan in elke fase over het project communiceren.
  • De student kan het eigen leertraject organiseren.

 

REFLECTEREN

  • De student kan zichzelf positioneren ten aanzien van zijn eigen of andermans werk en kan zichzelf plaatsen ten opzichte van bestaande denk- en referentiekaders.
  • De student ontwikkelt zijn eigen ambities en identiteit als audiovisueel kunstenaar.
  • De student kan op een constructieve manier omgaan met feedback.
  • De student kan het groeiproces van anderen bevorderen door opbouwende feedback te geven.

Zie volgtijdelijkheidsvoorwaarden.

Je moet voldoen aan een volgtijdelijkheidsvoorwaarde om dit opleidingsonderdeel te mogen opnemen. Volgtijdelijkheid kan STRENG of SOEPEL zijn of een GELIJKTIJDIGHEID inhouden. Ook kan een diplomaNIVEAU als voorwaarde gesteld zijn.
Verklaring:
STRENG: Om dit opleidingsonderdeel op te nemen, moet je geslaagd zijn voor of een tolerantie ingezet hebben voor de opleidingsonderdelen waarvoor dit soort voorwaarde geldt.
SOEPEL: Om dit opleidingsonderdeel op te nemen, moet je de opleidingsonderdelen waarvoor dit soort voorwaarde geldt, gevolgd hebben.
GELIJKTIJDIG: Om dit opleidingsonderdeel op te nemen, moet je ook de opleidingsonderdelen waarvoor dit soort voorwaarde geldt, opnemen of al opgenomen hebben.
NIVEAU: Om dit opleidingsonderdeel op te nemen, moet je ten minste deze graad behaald hebben.


SOEPEL( N43970 ) EN SOEPEL( N43968 ) EN SOEPEL( N43965 ) EN SOEPEL( N43978 )

Bovenstaande codes van opleidingsonderdelen stemmen overeen met onderstaande omschrijvingen van die opleidingsonderdelen:
N43970 : 2ANI 3D Animatie 2
N43968 : 2ANI Animatiefilmvaardigheden 2
N43965 : 2ANI Animatiefilmtechnologie 2 (Niet meer aangeboden dit academiejaar)
N43978 : 2ANI Animatiefilmproject 2

Dit opleidingsonderdeel is een voorwaarde voor het opnemen van volgende opleidingsonderdelen:
N43977 : 3ANI Bachelorproject Animatiefilm

Onderwijsleeractiviteiten

3 sp. 3ANI 3D Animatie 3 (B-LUCA-N62590)

3 studiepuntenNederlandsWerkvorm: College-practicum-opdracht52 urenTweede semesterTweede semester
Verhoeven Yvan |  N.
LUCA POC AUDIOVISUAL ARTS & MEDIA (OC animatie, game design, televisie- film Genk)

3D animatie oefeningen die worden samengebracht tot één of meerdere projecten.
Specialisatie in verschillende deelgebieden met beheersing van de technische parameters.
Design, modeling, setup, rigging, animatie van een eigen personage.
Voorbereiding naar masterproef en latere beroepsleven door werkwijze hierop af te stellen.

Verplicht:

3D Software ( Hoofdpakket = Blender ).

In uitzonderlijke gevallen kan toegelaten worden om andere 3D software te gebruiken, dit echter op eigen risico van de student. De docent kan in dit geval vooral bijsturen op artistiek en creatief vlak en minder, of niet, op 3D-technisch vlak


Computers en server van animatiefilmopleiding.
Eigen notities op basis van theorie.
 

Aanbevolen:

Tutorials, Internet, websites uit vakgebied.

Vaktijdschriften.

Voertaal van de contacten is Nederlands.
Documentatie, gastsprekers of studiebezoeken kunnen occasioneel in Engels (of Frans, Duits, ...) worden gegeven.

Artistiek atelier.

Theorie van de praktijk.
Praktijk computer atelier animatiefilm.

Praktijklessen/ateliers/… uitzonderlijk worden digitale begeleidingssessies voorzien.

Evaluatieactiviteiten

3ANI 3D Animatie 3 (B-LUCA-N83975)

Type : Partiële of permanente evaluatie met examen tijdens de examenperiode
Evaluatievorm : Ontwerp/Product, Verslag, Presentatie, Medewerking tijdens contactmomenten, Procesevaluatie
Leermateriaal : Computer

ExamenmomentBeoordelingsschaal
TOTAAL1-20/20 puntenschaal

3D animatie:

Permanente evaluatie.

Op vooraf vastgelegde evaluatieperiodes zullen reeksen van oefeningen geëvalueerd en evantueel afgesloten worden.
De opdrachten worden tussentijds geëvalueerd en bijgestuurd naar de eindpresentatie toe,
met aandacht voor uitwisseling van ideeën en meningen van zowel leerkrachten als studenten onderling.
Evaluatie op 3D animatie, 3D modeling, inhoud en vormgeving, maturiteit en samenwerkingrealisatie , planning en professionele communicatie.

Dit alles met het oog op latere toepassing in de praktijk en het professionele leven.

Al de opdrachten dienen op de persoonlijke blog geplaatst te worden met chronologische duiding van het werkproces.

Presentaties zullen op de campus doorgaan. Indien dit niet mogelijk is gaan de presentaties online door.

Het eindresultaat komt tot stand via een samengesteld cijfer:

•  medewerking tijdens contactmomenten/participatie(graad)

•  procesevaluatie.

•  productevaluatie op basis van het oordeel van de jury aan de hand van de criteria in het evaluatiedocument.

Het cijfer voor medewerking tijdens contactmomenten en procesevaluatie blijft behouden voor de tweede examenkans en is niet herkansbaar.

 

Niewe opdracht en/of het resultaat van de eerste examenkans verbeteren/afwerken.

Deelname aan de eerste examenkans is een voorwaarde om deel te kunnen nemen aan de herkansing omdat procesevaluatie een essentieel onderdeel is van de evaluatie. 

De evaluatievormen 'procesevaluatie' en 'medewerking tijdens contactmomenten' zijn niet herkansbaar.

Er is geen (proces)begeleiding tijdens de tweede zittijd.

Er kan geen gebruik worden gemaakt van de werkplaatsen/studio's tijdens de zomersluiting. 

Er is beperkte mogelijkheid om materiaal uit te lenen.