3BAC MAD&C: Game (B-LUCA-N43914)

6 studiepuntenNederlands60 urenTweede semesterTweede semester
Van Eecke Christophe (coördinator) |  Clerebout Robby |  Van Eecke Christophe |  N.
LUCA POC VISUAL ARTS & DESIGN (OC productdesign Genk)

OLA Filosofie:

De student verwerft inzicht in het denken van een aantal centrale filosofen en filosofische stromingen die hem/haar zullen toelaten om filosofisch en kritisch over het eigen vakgebied alsook over de eigen praktijk te reflecteren.

De doelstellingen van deze cursus sluiten aan bij volgende LUCA-leerlijnen:

1.4. De student ontwikkelt een persoonlijke positie met betrekking tot eigen (artistiek) werk.

4.1. De student ontwikkelt algemene kennis en inzicht in de maatschappelijke, culturele, artistieke, historische, actuele en internationale context van de kunsten.

 

OLA Game analyse

Dit zijn de doelstellingen voor het vak:

- De student kent het verschil tussen een analyse en een bespreking.

- De student kan aan de hand van verschillende aangeleverde frameworks een spel ontleden en analyseren.

- De student kan een analyse degelijk structureren en verwerken in een paper.

De eindcompetenties of opleidingsspecifieke leerresultaten (inclusief gedragsindicatoren) voor de volledige opleiding Audiovisuele Kunsten Genk vind je onder ‘doelstellingen’ op opleidingniveau. In Geschiedenis en actua van de games worden de volgende gedragsindicatoren getoetst: 1, 2, 4, 6, 10, 19, 21, 22.

Onderwijsleeractiviteiten

3 sp. 3BAC Filosofie (B-LUCA-N62525)

3 studiepuntenNederlandsWerkvorm: College30 urenTweede semesterTweede semester
Van Eecke Christophe |  N.
LUCA POC VISUAL ARTS & DESIGN (OC productdesign Genk)

In deze cursus krijgt de student een thematische inleiding in de filosofie die is toegespitst op aspecten van het filosofische denken die relevant zijn voor de eigenheid van de opleiding. Zowel fundamentele filosofische vragen rond ethiek, de kennisleer, burgerschap, maatschappij en politiek komen aan bod als kwesties uit de esthetica.

Alle les- en studiemateriaal zal op Toledo beschikbaar worden gemaakt.

Nederlands

Hoorcolleges met mogelijk occasionele seminaries in kleinere groepen.

3 sp. 3BAC Game Analyse (B-LUCA-N62526)

3 studiepuntenNederlandsWerkvorm: College-opdracht30 urenTweede semesterTweede semester
Clerebout Robby |  N.
LUCA POC VISUAL ARTS & DESIGN (OC productdesign Genk)

Dit vak geeft een introductie tot de studie van videogames als teksten door ze te benaderen doorheen de lens van hun culturele, onderwijs- en sociale functies binnen een hedendaagse context. Studenten gaan daarvoor videogames spelen en analyseren, terwijl we theorie en research vanuit verschillende velden bekijken. De studenten moeten tonen dat ze een diepgaande analyse kunnen maken en deze op een duidelijke manier kunnen structureren, presenteren en in verband kan brengen met het grotere veld van game theorie. De studenten ontwikkelen hierbij essentieële vaardigheden die hen in staat stellen om kritisch naar artefacten in het medium te kijken.

- De opdracht incl. begeleidende informatie wordt ter beschikking gesteld via Toledo.

- Notities van de student

Teksten uit de volgende boeken worden beschikbaar gesteld op Toledo:

- MIT (2014). Game Analysis Guidelines

- Fernandez-Vara, C (2017). Introduction to Game Analysis

Voertaal van de contacten is Nederlands.

Documentatie, gastsprekers of studiebezoeken kunnen occasioneel in Engels (of Frans, Duits,…) worden gegeven.

Binnen dit vak gelden de volgende afspraken:

- De student is zelf verantwoordelijk voor het bekomen van regelmatige feedback en de verwerking hiervan.

- Deadlines worden strikt gerespecteerd tenzij met goedkeuring van de docent.

College: De module bestaat uit hoorcolleges waarbinnen de eindopdrachten worden besproken en uitgewerkt aan de hand van de theorie.

De lessen kunnen deels digitaal doorgaan. Informatie over deze lessen is terug te vinden via Toledo.

Opdracht: De studenten werken individueel aan de opdracht. Informatie over de deadline en hoe de opdracht ingediend moet worden, is terug te vinden op Toledo.

Evaluatieactiviteiten

3BAC MAD&C: Game (B-LUCA-N83914)

Type : Partiële of permanente evaluatie met examen tijdens de examenperiode
Evaluatievorm : Paper/Werkstuk, Take-home
Vraagvormen : Open vragen
Leermateriaal : Cursusmateriaal

ExamenmomentBeoordelingsschaal
TOTAAL1-20/20 puntenschaal
N62525 - 3BAC Filosofie1-20/20 puntenschaal
N62526 - 3BAC Game Analyse1-20/20 puntenschaal

Het cijfer voor elk van de beide Onderwijsleeractiviteiten telt voor de helft mee voor het eindcijfer van het Opleidingsonderdeel.

De minimaal vereiste score voor elke Onderwijsleeractiviteit is 8/20. Is de score voor één of meerdere Onderwijsleeractiviteiten lager, dan wordt de laagst behaalde deelscore de totaalscore voor het volledige Opleidingsonderdeel.

 

OLA Filosofie:

Het ‘take-home’-examen zal bestaan uit korte essay-vragen en opdrachten

OLA Game analyse:

De studenten ontwikkelen een analyse waarbij ze een spel benaderen vanuit de theorie uit de lessen: met name context, game overview of formele elementen. De opdracht wordt ingediend via Toledo. Informatie over de opdracht en deadline is terug te vinden op Toledo.

Het cijfer voor elk van de beide Onderwijsleeractiviteiten telt voor de helft mee voor het eindcijfer van het Opleidingsonderdeel.

De minimaal vereiste score voor elke Onderwijsleeractiviteit is 8/20. Is de score voor één of meerdere Onderwijsleeractiviteiten lager, dan wordt de laagst behaalde deelscore de totaalscore voor het volledige Opleidingsonderdeel.

 

OLA Filosofie:

Het ‘take-home’- examen zal bestaan uit korte essay-vragen en opdrachten.

OLA Game analyse:

Zelfde modaliteiten als bij de eerste examenkans. Er is geen (proces)begeleiding tijdens de tweede zittijd.