2ANI Animatiefilmvormgeving (B-LUCA-N43562)

6 studiepuntenNederlands60 urenBeide semestersBeide semestersUitgesloten voor examencontract
Tombeur Josiane (coördinator) |  Tombeur Josiane |  Wastyn Gert |  N.
LUCA POC AUDIOVISUAL ARTS & MEDIA (OC animatie, game design, televisie- film Genk)

Zie doelstelling van de opleidingsonderdelen N43967, N43969

 

Zie begintemen van de opleidingsonderdelen N43967, N43969

Je moet voldoen aan een volgtijdelijkheidsvoorwaarde om dit opleidingsonderdeel te mogen opnemen. Volgtijdelijkheid kan STRENG of SOEPEL zijn of een GELIJKTIJDIGHEID inhouden. Ook kan een diplomaNIVEAU als voorwaarde gesteld zijn.
Verklaring:
STRENG: Om dit opleidingsonderdeel op te nemen, moet je geslaagd zijn voor of een tolerantie ingezet hebben voor de opleidingsonderdelen waarvoor dit soort voorwaarde geldt.
SOEPEL: Om dit opleidingsonderdeel op te nemen, moet je de opleidingsonderdelen waarvoor dit soort voorwaarde geldt, gevolgd hebben.
GELIJKTIJDIG: Om dit opleidingsonderdeel op te nemen, moet je ook de opleidingsonderdelen waarvoor dit soort voorwaarde geldt, opnemen of al opgenomen hebben.
NIVEAU: Om dit opleidingsonderdeel op te nemen, moet je ten minste deze graad behaald hebben.


STRENG(N43307)

Bovenstaande codes van opleidingsonderdelen stemmen overeen met onderstaande omschrijvingen van die opleidingsonderdelen:
N43307 : 1ANI Animatiefilmproject 1

Dit opleidingsonderdeel is een voorwaarde voor het opnemen van volgende opleidingsonderdelen:
N43457 : 3ANI Motion graphics & Compositing 3 (Niet meer aangeboden dit academiejaar)
N43573 : 3ANI Seeing Sound (Niet meer aangeboden dit academiejaar)
N43575 : 3ANI Animatiefilmvormgeving 3 (Niet meer aangeboden dit academiejaar)
N43760 : 3ANI Artistiek onderzoek en projectontwikkeling (Niet meer aangeboden dit academiejaar)
N43800 : 3ANI Artistiek onderzoek en projectontwikkeling (Niet meer aangeboden dit academiejaar)

Onderwijsleeractiviteiten

3 sp. 2ANI Tekenen voor animatiefilm (B-LUCA-N62395)

3 studiepuntenNederlandsWerkvorm: Practicum-opdracht36 urenTweede semesterTweede semester
Tombeur Josiane |  N.
LUCA POC AUDIOVISUAL ARTS & MEDIA (OC animatie, game design, televisie- film Genk)

Modeltekenen. De menselijke figuur in al zijn aspecten verkennen, leren zien en weergeven.
De verhoudingen, gestalte, dynamiek, houding en zeggingskracht van de menselijke figuur worden getekend en bestudeerd naar levend model.

Verhoudingen van het menselijk lichaam, de figuur in balans, snelle weergave van de figuur, lijnvoering, constructie, tekenen van binnenuit, het licht en volume zien, het silouet, het gebaar, de lange lijn, het patroon van de schaduw, dynamiek van de figuur, verkortingen, werking van het perspectief.
De tekening reconstrueert de werkelijkheid van het model: het menselijk lichaam, de anatomische studie, het model in zijn omgeving, het portret, de menselijke figuur in beweging.Het model is een aanleiding, een middel. Niet de werkelijkheid van het model wordt gereflecteerd, maar de parallelle realiteit van tekening en model krijgen andere dimensies.
De student krijgt de gelegenheid het tekenen naar model op zijn manier te verkennen en representeren vanuit de eigen visie en sensibiliteit.
Er wordt gewerkt met diverse tekenmaterialen, dragers, en formaten.

Tekenmateriaal, schetsboeken.

Aanbevolgen literatuur:

Gottfried Bammens: Die gestalt des Menschen.
Michael D. Mattesi: Force: Dynamic life drawing for animators.
Samantha Youssef: Movement & Form: a comprehensive guide to gesture, movement, posing, and disign in figurative drawing.
Diana Constance: modeltekenen, tekenen van het menselijk lichaam.

Voertaal van de contacten is Nederlands.
Documentatie, gastsprekers of studiebezoeken kunnen occasioneel in Engels (of Frans, Duits, ...) worden gegeven.

Modeltekenen naar levend model.

Praktijklessen/ateliers/… op de campus doorgaan

Al de opdrachten dienen op de persoonlijke blog geplaatst te worden.

3 sp. 2ANI Concept Art (B-LUCA-N62396)

3 studiepuntenNederlandsWerkvorm: Practicum-opdracht24 urenEerste semesterEerste semester
Wastyn Gert |  N.
LUCA POC AUDIOVISUAL ARTS & MEDIA (OC animatie, game design, televisie- film Genk)

Door gebruik te maken van Sketchbook Pro & photoshop leert de student om gevorderde digitale schetstechnieken in een ‘Paperless pipeline’ te gebruiken. Gespecialiseerde render-, schets-, textuur- en kleurtechnieken komen aanbod.​

De student leert specialisatietechnieken in TV Paint die het productieproces versnellen. De student leert deze aan de hand van storyboard-, animatie- en lay-outoefeningen.

Verplicht

computer

 

Voertaal van de contacten is Nederlands.
Documentatie, gastsprekers of studiebezoeken kunnen occasioneel in Engels (of Frans, Duits, ...) worden gegeven.

Praktijk, artistiek atelier.
Zelfstudie: uitvoeren van taken en opdrachten.

Praktijklessen/ateliers/…zullen (in kleine groep) op de campus doorgaan indien de veiligheidsomstandigheden het toelaten. Indien dit niet mogelijk is, worden digitale
begeleidingssessies voorzien.

Evaluatieactiviteiten

2ANI Animatiefilmvormgeving (B-LUCA-N83562)

Type : Permanente evaluatie zonder examen tijdens de examenperiode
Evaluatievorm : Ontwerp/Product, Presentatie, Medewerking tijdens contactmomenten
Leermateriaal : Computer

ExamenmomentBeoordelingsschaal
TOTAAL1-20/20 puntenschaal
N62395 - 2ANI Tekenen voor animatiefilm1-20/20 puntenschaal
N62396 - 2ANI Concept Art1-20/20 puntenschaal

Zie inhoud

N43967  2ANI Tekenen voor animatiefilm 2

N43969  2ANI Concept Art 2

Er is geen tweede examenkans.

Zie inhoud

N43967  2ANI Tekenen voor animatiefilm 2

N43969  2ANI Concept Art 2