2GD Productie (B-LUCA-N42802)

6 studiepuntenNederlands67 urenBeide semestersBeide semestersUitgesloten voor examencontract
Vreys Nicky (coördinator) |  Vreys Nicky |  N.
LUCA POC AUDIOVISUAL ARTS & MEDIA (OC animatie, game design, televisie- film Genk)

De student heeft een zicht op zowel het geheel als de verschillende individuele aspecten van preproductie en hun plaats en doel binnen het proces van spelontwikkeling. 

De student kan de noden van een preproductie fase vast stellen en is in staat om de bijhorende technieken en workflows te identificeren en te implementeren.

De student beheerst een fundamentele basis in vormgeving en kan zijn eigen vaardigheden vaststellen. De student is in staat om te experimenteren met verschillende technieken en workflows die aansluiten bij zijn vaardigheden.

 

De eindcompetenties of opleidingsspecifieke leerresultaten (inclusief gedragsindicatoren) voor de volledige opleiding Audiovisuele Kunsten Genk vind je onder ‘doelstellingen’ op opleidingniveau. 

In dit opleidingsonderdeel worden de volgende gedragsindicatoren getoetst: 7,8,9,21

 

Je moet voldoen aan een volgtijdelijkheidsvoorwaarde om dit opleidingsonderdeel te mogen opnemen. Volgtijdelijkheid kan STRENG of SOEPEL zijn of een GELIJKTIJDIGHEID inhouden. Ook kan een diplomaNIVEAU als voorwaarde gesteld zijn.
Verklaring:
STRENG: Om dit opleidingsonderdeel op te nemen, moet je geslaagd zijn voor of een tolerantie ingezet hebben voor de opleidingsonderdelen waarvoor dit soort voorwaarde geldt.
SOEPEL: Om dit opleidingsonderdeel op te nemen, moet je de opleidingsonderdelen waarvoor dit soort voorwaarde geldt, gevolgd hebben.
GELIJKTIJDIG: Om dit opleidingsonderdeel op te nemen, moet je ook de opleidingsonderdelen waarvoor dit soort voorwaarde geldt, opnemen of al opgenomen hebben.
NIVEAU: Om dit opleidingsonderdeel op te nemen, moet je ten minste deze graad behaald hebben.


SOEPEL( N42665 )

Bovenstaande codes van opleidingsonderdelen stemmen overeen met onderstaande omschrijvingen van die opleidingsonderdelen:
N42665 : 1GD Game visuals 1

Dit opleidingsonderdeel is een voorwaarde voor het opnemen van volgende opleidingsonderdelen:
N42959 : 3CMDG Stage (Niet meer aangeboden dit academiejaar)
N43584 : 2GD Persoonlijk Project Game
N43821 : 3CDMG Internationale stage (Niet meer aangeboden dit academiejaar)
N43827 : 2GD Geïntegreerde projecten Game 2

Onderwijsleeractiviteiten

6 sp. 2GD Productie (B-LUCA-N60262)

6 studiepuntenNederlandsWerkvorm: Practicum-opdracht67 urenBeide semestersBeide semesters
Vreys Nicky |  N.
LUCA POC AUDIOVISUAL ARTS & MEDIA (OC animatie, game design, televisie- film Genk)

De studenten maken kennis met verschillende preproductie technieken binnen het kader van spel ontwerp en de rol dat preproductie speelt in het proces van spel ontwerp. De nadruk light hierbij afwisselend tussen fundamentele kennis en specifieke productie technieken. 

Onder fundamentele kennis verstaan we de inhoudelijke kennis die een basis vormt van vormgeving binnen de context van concept art. Voorbeelden hiervan zijn lichtwerking, coherente kleurschema's enz...

Binnen productie technieken leggen we de nadruk op het werken in een snel veranderende digitale werkomgeving. De student leert verschillende invalshoeken en technieken kennen en leert zo een eigen workflow te bekomen.

Door middel van afwisselende korte opdrachten wordt er een basis gelegd waar de student op kan verder bouwen om zich te ontplooien op het gebied van spel vormgeving.

 

Digitaal tekentablet en laptop met photoshop, substance painter en blender. 

Schetsboek, potloden, stiften en ander tekenmateriaal.

Hier wordt de eerste les verder op ingegaan.

De opdracht incl. begeleidende informatie en studiemateriaal wordt ter beschikking gesteld via Toledo.

Voertaal van de contacten is Nederlands.

Documentatie, gastsprekers of studiebezoeken kunnen occasioneel in Engels (of Frans, Duits,…) worden gegeven.

Het vak bestaat uit op elkaar afwisselende opdrachten waarbij aan de hand van de opdracht verschillende technieken en concepten aangebracht worden. De opdrachten bestaan uit twee varianten.

- Fundament opdrachten: dit zijn opdrachten die een basis moeten leggen voor verdere ontwikkeling. Dit kan gaan over kunst technische ontplooings technieken tot kennis opbouwende studies.
- Game Art opdrachten : dit zijn opdrachten die specifieke onderdelen van visuele ontwikkeling binnen het kader van games aanhalen en vaak de focus leggen op een specifieke pipeline.

De lessen en ateliers zullen in een blended werkvorm worden gegeven waarbij het mogelijk is dat sommige lessen online zullen doorgaan.

Binnen in game visuals 2 gelden de volgende afspraken:

- De student is zelf verantwoordelijk voor het bekomen en verwerken van feedback. 

- De student is zelf verantwoordelijk voor het opvolgen van de theoretische uiteenzettingen tijdens de practicums

- De deadlines worden strikt gerespecteerd tenzij de docent uitdrukkelijk goedkeuring geeft voor uitstel.

Practicum

Praktijklessen/ateliers/… zullen (in kleine groep) op de campus doorgaan. Er kunnen ook online contactmomenten en begeleidingssessies plaatsvinden.

Opdracht

De studenten werken individueel/in een groep van X studenten aan de opdracht. Informatie over de deadline en hoe de opdracht ingediend moet worden, is terug te vinden op Toledo.

 

 

Evaluatieactiviteiten

2GD Productie (B-LUCA-N82802)

Type : Permanente evaluatie zonder examen tijdens de examenperiode
Evaluatievorm : Ontwerp/Product, Procesevaluatie
Leermateriaal : Computer

ExamenmomentBeoordelingsschaal
TOTAAL1-20/20 puntenschaal
deelpunt(zie ECTS-fiche):voorl.afgerond1-20/20 puntenschaal

De studenten worden individueel geëvalueerd op basis van opdrachten doorheen het jaar die ingeleverd moeten worden via Toledo. De specifieke evaluatie parameters van de opdrachten wordt doorheen het jaar gecommuniceerd via Toledo.

Het eindresultaat komt tot stand via een samengesteld cijfer:

- Een deelcijfer komt van de medewerking tijdens contactmomenten/ participatie

- Een deelcijfer komt van de procesevaluatie

- Een deelcijfer komt van de projectevalutatie

Er is een deelevaluatie in januari buiten de examenperiode. Het cijfer hiervoor komt tot stand door de opdrachten in het eerste semester. Het deelpunt in januari is indicatief en wordt niet als dusdanig verrekend in het eindresultaat. 
Het cijfer voor medewerking tijdens contactmomenten en procesevaluatie blijft behouden voor de tweede examenkans en is niet herkansbaar.​

 

Deelname aan de eerste examenkans is een voorwaarde om deel te kunnen nemen aan de herkansing omdat procesevaluatie een essentieel onderdeel is van de evaluatie. 

De studenten krijgen een reeks opdrachten individueel afgestemd op hun tekortkomingen in de opdrachten doorheen het jaar.

Er is geen (proces)begeleiding tijdens de tweede zittijd.​

Er kan geen gebruik worden gemaakt van de werkplaatsen/studio's tijdens de zomersluiting. ​

Er is beperkte mogelijkheid om materiaal uit te lenen.​