3ANI Seeing Sound (B-LUCA-N43885)

6 studiepuntenNederlands30 urenEerste semesterEerste semesterUitgesloten voor examencontract
Malliet Steven (coördinator) |  Malliet Steven |  Wastyn Gert |  N.
LUCA POC AUDIOVISUAL ARTS & MEDIA (OC animatie, game design, televisie- film Genk)

De student kan interdisciplinair samenwerken met componisten van LUCA, campus Lemmens.

De student kan een experimenteel ontwerp van een audiovisueel project (animatiefilm, film)  maken in functie van de samenwerking met een componist.

 

ONDERZOEKEN

De student verwerft inzicht in hoe hij onderzoek moet uitvoeren.


ONTWERPEN EN REALISEREN

De student kan ideeën visualiseren, uitwerken en omzetten in een realiseerbaar concept/ontwerp.


CONTEXTUALISEREN

De student stemt zijn creatie af op de context.


ORGANISEREN EN COMMUNICEREN

De student beheerst binnen een multidisciplinair team de basisterminologie en het denkkader van de verschillende disciplines en is in staat tot communicatie met specialisten in deze disciplines.

De student kan samenwerken met anderen en afspraken respecteren.

De student kan in elke fase over het project communiceren.

De student kan het eigen leertraject organiseren.

REFLECTEREN

De student kan zichzelf positioneren ten aanzien van zijn eigen of andermans werk en kan zichzelf plaatsen ten opzichte van bestaande denk- en referentiekaders. 

De student ontwikkelt zijn eigen ambities en identiteit als audiovisueel kunstenaar.

De student kan op een constructieve manier omgaan met feedback.

De student kan het groeiproces van anderen bevorderen door opbouwende feedback te geven.

De student heeft de vaardigheid om een audiovisueel project (animatiefilm, film) te maken.

De student kan in groep werken, communiceren.

De student is bereid om de lessen in verschillende campussen te volgen (Genk, Leuven).

 

Onderwijsleeractiviteiten

6 sp. 3ANI Seeing Sound (B-LUCA-N62490)

6 studiepuntenNederlandsWerkvorm: College-practicum-opdracht30 urenEerste semesterEerste semester
LUCA POC AUDIOVISUAL ARTS & MEDIA (OC animatie, game design, televisie- film Genk)

Multi-campus onderwijs: LUCA campus C-mine, LUCA campus Lemmens.

In dit atelier wordt er een experimenteel ontwerp van een audiovisueel project (animatiefilm, film) gemaakt in een interdisciplinaire samenwerking met de componisten van campus Lemmens.

Creativiteit staat centraal.

De studenten animatie/film en compositie werken samen een idee voor een audiovisueel project uit tot een volwaardige film-realisatie.

Verplicht:

Naast Toledo wordt de website van Seeing Sound gebruikt als didactisch platform: www.seeingsound.be

Aanbevolen:

(Animatie-)film software. Filmmateriaal.
Gebruik van mediatheek, internet, communicatie via social media.
Dialoog tussen beide studentengroepen (film/compositie)
Gebruik van Protools/Sibelius soft- en hardware.

Voertaal van de contacten is Nederlands, tenzij het vak als keuzevak wordt gevolgd door internationale studenten .
Documentatie, gastsprekers of studiebezoeken kunnen occasioneel in Engels (of Frans, Duits,…) worden gegeven.

Artistiek atelier. Praktijklessen/ateliers op de campus. Eventueel blended-learning indien van toepassing.

Informatie over deze lessen is terug te vinden via Toledo en via www.seeingsound.be .

Multi-campusonderwijs (hybridisering).
Theorie en praktijk leiden tot inzicht in elkaars creatieve wereld.
Dialoog en begrip leiden op langere termijn tot nieuwe creatietools.
Gebruik van sociale media en dialoog in het creatieproces leiden hopelijk tot een nieuwe creatieve samenwerking tussen beide studentengroepen.

Evaluatieactiviteiten

3ANI Seeing Sound (B-LUCA-N83885)

Type : Permanente evaluatie zonder examen tijdens de examenperiode
Evaluatievorm : Ontwerp/Product, Presentatie, Self assessment/Peer assessment, Medewerking tijdens contactmomenten
Leermateriaal : Computer

ExamenmomentBeoordelingsschaal
TOTAAL1-20/20 puntenschaal

Eindpresentatie van het groepswerk.

 

Peer-/self assessment is niet herkansbaar.
Het functioneren/samenwerken in groep is een essentiële competentie/leerresultaat voor dit OPO.
De score op het functioneren in groep behaald tijdens de eerste examenkans, blijft (ongewijzigd) behouden. ​