2GD Game Engines 2 (B-LUCA-N43492)

3 studiepuntenNederlands36 urenBeide semestersBeide semestersUitgesloten voor examencontract
Jacobs Jeff (coördinator) |  Jacobs Jeff |  N.
LUCA POC AUDIOVISUAL ARTS & MEDIA (OC animatie, game design, televisie- film Genk)

- De student begrijpt de basis en interface van de gebruikte Game Engines.
- De student leert technisch geavanceerd met Game Engines te werken.
- De student doet kennis op rond een aantal geavanceerde concepten binnen de Game Engine(s) zoals Pathfinding, Multiplayer, light baking, custom shaders, physics, animation...

De eindcompetenties of opleidingsspecifieke leerresultaten (inclusief gedragsindicatoren) voor de volledige opleiding Audiovisuele Kunsten Genk vind je onder ‘doelstellingen’ op opleidingsniveau.

In dit opleidingsonderdeel worden de volgende gedragsindicatoren getoetst: 1, 7, 8, 9, 13, 14, 15, 16, 17,19, 20, 21, 23


Dit opleidingsonderdeel is een voorwaarde voor het opnemen van volgende opleidingsonderdelen:
N42959 : 3CMDG Stage (Niet meer aangeboden dit academiejaar)
N43821 : 3CDMG Internationale stage (Niet meer aangeboden dit academiejaar)
N43824 : 2GD Game Programming toepassingen 2

Onderwijsleeractiviteiten

3 sp. 2GD Game Engines 2 (B-LUCA-N62107)

3 studiepuntenNederlandsWerkvorm: College-practicum-opdracht36 urenBeide semestersBeide semesters
Jacobs Jeff |  N.
LUCA POC AUDIOVISUAL ARTS & MEDIA (OC animatie, game design, televisie- film Genk)

De student zal geavanceerde vaardigheden van de gebruikte Game Engines en hun tools leren ontwikkelen.

De opdracht incl. begeleidende informatie en bestanden wordt ter beschikking gesteld via Toledo.

Verplicht:  Eigen laptop met gratis Unity engine en Unreal engine licentie.

Voertaal van de contacten is Nederlands.

Documentatie, gastsprekers of studiebezoeken kunnen occasioneel in Engels (of Frans, Duits,…) worden gegeven.

Tijdens de lessen/workshops worden er concrete voorbeelden gegeven van algemene game-development technieken. Deze voorbeelden worden uitgewerkt in Unity en Unreal engine.
Het is de bedoeling dat de studenten tijdens de les stap voor stap de voorbeelden mee uitwerken en daarna individueel de opdracht verder uitwerken en vragen kunnen stellen.

College

De lessen zullen (groten)deels fysiek doorgaan. Informatie over deze lessen is terug te vinden via Toledo. Er kunnen ook online les & contactmomenten plaatsvinden.

Practicum

Praktijklessen/ateliers/… zullen (in kleine groep) op de campus doorgaan. Er kunnen ook online contactmomenten en begeleidingssessies plaatsvinden.

Opdracht

De studenten werken individueel aan de opdracht. Informatie over de deadline en hoe de opdracht ingediend moet worden, is terug te vinden op Toledo.

 

Evaluatieactiviteiten

2GD Game Engines 2 (B-LUCA-N83492)

Type : Permanente evaluatie zonder examen tijdens de examenperiode
Evaluatievorm : Ontwerp/Product, Presentatie, Vaardigheidstoets
Leermateriaal : Computer

ExamenmomentBeoordelingsschaal
TOTAAL1-20/20 puntenschaal
deelpunt(zie ECTS-fiche):voorl.afgerond1-20/20 puntenschaal

EVALUATIE

Permanente evaluatie aan de hand van individuele opdrachten tijdens het eerste en tweede semester met een grotere eindopdracht in het tweede semester.

Voor de eindopdracht wordt een zelf ontworpen idee uitgewerkt tot een game vertical slice. De evaluatiecriteria worden tijdens de les en op toledo meegedeeld.

De student presenteert tijdens het laatste lesmoment zijn eindopdracht en het ontwerp/product wordt ingediend via Toledo.
Informatie over de opdracht en deadline is terug te vinden op Toledo.

EVALUATIE : VOORWAARDEN

Opdrachten inleveren op de gestelde deadline.

EVALUATIE: GEVOLGEN

Opdrachten die niet op de gestelde deadline en conform de afspraken met de docent ingeleverd worden, worden geweigerd. Het eindcijfer voor de opdracht is 0/20.
Afwijking hierop is een gewettigde afwezigheid of een attest van faciliteiten met vermelding van alternatieve inleveringsdatum (zie ook het OER).

Deelname aan de eerste examenkans is een voorwaarde om deel te kunnen nemen aan de herkansing omdat procesevaluatie een essentieel onderdeel is van de evaluatie.

​Indien de student een onvoldoende haalt, is een herkansing mogelijk.

De student werkt een eindopdracht uit zoals in het tweede semester. De inhoud en evaluatievorm van de opdracht blijven hetzelfde.
In plaats van een presentatie dient de student een video in waarin hij het spel speelt en de uitgewerkte functinaliteiten bespreekt.

Er is geen (proces)begeleiding tijdens de tweede zittijd.​

Er kan geen gebruik worden gemaakt van de werkplaatsen/studio's tijdens de zomersluiting. ​

Er is beperkte mogelijkheid om materiaal uit te lenen.​