Atelier Mixed Media: Reflecties en Vaardigheden 4 (B-LUCA-K35131)

3 studiepuntenNederlands24 urenTweede semesterTweede semester
Moortgat Karel (coördinator) |  Crabbé Sofie |  Delanghe Chloe |  Moortgat Karel |  N.
LUCA POC VISUAL ARTS & DESIGN (OC grafisch ontwerp, textielontwerp, vrije kunsten Gent)

Tijdens atelierbezoeken, museumbezoeken, screenings en/of lezingen maakt de student kennis met de praktijk, methodologie (de gehanteerde methoden bij het maakproces) en vormen van ruimtelijke presentatie die gehanteerd worden door professionele kunstenaars en curatoren.

Tijdens actieve groepssessies wordt de student uitgedaagd om verbaal een artistieke positie in te nemen en om de eigen praktijk, methodologie en vormen van ruimtelijke presentatie af te toetsen aan deze van kunstenaars en curatoren in het artistieke veld.

De student leert de verbinding te maken tussen de eigen praktijk, methodologie en vormen van ruimtelijke presentatie aan de hand van deze case studies.

Onderwijsleeractiviteiten

3 sp. On Methodology 2 (B-LUCA-K51731)

3 studiepuntenNederlandsWerkvorm: Bachelorproef24 urenTweede semesterTweede semester
Crabbé Sofie |  Delanghe Chloe |  Moortgat Karel |  N.
LUCA POC VISUAL ARTS & DESIGN (OC grafisch ontwerp, textielontwerp, vrije kunsten Gent)

De werkvormen voor dit OPO kan bestaan uit o.a. (online) lezingen, atelierbezoeken, museumbezoeken, hoorcolleges, actieve groepssessies en presentaties.

Nederlands / Engels

Er kunnen verschillende werkvormen ingezet worden voor dit OPO (excursies, college/lezingen online of op de campus, presentaties).

Evaluatieactiviteiten

Atelier Mixed Media: Reflecties en Vaardigheden 4 (B-LUCA-K75131)

Type : Partiële of permanente evaluatie met examen tijdens de examenperiode
Evaluatievorm : Paper/Werkstuk, Verslag, Presentatie, Self assessment/Peer assessment, Medewerking tijdens contactmomenten
Vraagvormen : Open vragen
Leermateriaal : Geen

ExamenmomentBeoordelingsschaal
TOTAAL1-20/20 puntenschaal

Partiële evaluatie, met deadline voor indienen van ‘individuele opdracht 2 (paper/verslag/presentatie)’ tijdens de examenperiode in het tweede semester.

Er kunnen meerdere evaluatievormen ingezet worden (het schrijven van een verslag, een paper, een self-asssessment of geven van een presentatie).

  • Paper/verslag/presentatie: De student schrijft een ‘individuele opdracht 2’ en dient deze in zonder bijkomende toelichting.
  • In de ‘individuele opdracht 2 (paper/verslag/presentatie)’ reflecteert de student over de eigen praktijk, methodologie en vormen van ruimtelijke presentatie, alsook over de behandelde praktijken, methodologieën en vormen van ruimtelijke presentatie.
  • Medewerking tijdens contactmomenten: Studenten worden tijdens contactmomenten geëvalueerd.
  • Participatiegraad: De participatie van de student over het hele jaar telt mee voor 20% mee in de eindberekening van de punten van het opleidingsonderdeel. Het gaat om verschillende vormen van ‘medewerking’, gaande van actief luisteren, vragen stellen en vragen beantwoorden.
  • Onder participatie verstaan we meer attitudegerichte elementen zoals actieve deelname aan de lessen of een sterke inzet. Deze participatie betekent concreet dat de studenten luisteren naar en vragen stellen over de praktijk, methodologie en vormen van ruimtelijke presentatie van medestudenten, professionele kunstenaars en curatoren; alsook vragen over hun eigen praktijk, methodologie en vormen van ruimtelijke presentatie beantwoorden.

Zelfde modaliteiten als bij de eerste examenkans.

‘Medewerking tijdens contactmomenten’ - participatiegraad:

De score behaald op ‘medewerking tijdens contactmomenten’ behaald tijdens de eerste examenkans, blijft ongewijzigd behouden.

Gewicht/weging van evaluatieonderdelen:

Het eindresultaat komt tot stand via een samengesteld cijfer:

  • 20% op medewerking tijdens contactmomenten/participatie(graad)
  • 80% ‘Individuele opdracht 2 (paper/verslag/presentatie)’

Het cijfer voor medewerking tijdens contactmomenten blijft behouden voor de tweede examenkans en is niet herkansbaar.

Deeloverdrachten mogelijk:

Er zijn deeloverdrachten van kracht voor ‘Individuele opdracht 2 (paper/verslag/presentatie)’ De beoordeling ‘geslaagd’ wordt voor deze onderdelen overgenomen in de herkansing. Enkel de onderdelen waarvoor de student niet geslaagd was, worden hernomen.