4FOT PAS PLUS (B-LUCA-N43150)

3 studiepuntenNederlands4 urenBeide semestersBeide semesters
Reynders Dirk (coördinator) |  Reynders Dirk |  N.
LUCA POC GRADUATE (OC fotografie Genk)

PAS PLUS heeft enerzijds praktisch-organisatorische en anderzijds pedagogische doelstellingen

De praktisch-organisatorische:
Als een student omwille van een curriculumhervorming maar 178 of 179 studiepunten (ECTS Credits) kan behalen, wordt een opleidingsonderdeel dat betrekking heeft op beroepspraktijk of stage verhoogd met 2 studiepunten (ECTS Credits), waarbij de betrokken student een extra opdracht krijgt ter waarde van die 2 studiepunten (ECTS Credits). Als een student omwille van curriculumhervormingen minder dan 178 studiepunten (ECTS Credits) behaalt, dient hij ten bedrage van het verschil met 180 studiepunten (ECTS Credits) opleidingsonderdelen op te nemen.

De pedagogische:
PAS PLUS wilt afgezien van bovenstaand item impulsen geven aan de student om zijn/haar kennis en bagage inzake culturele, artistieke, designgerichte en maatschappelijke gebeurtenissen en ontwikkelingen te
verruimen en de interesse voor de betreffende actualiteit aan te scherpen (16, 17, 18).

PAS PLUS wilt aanzetten om bijkomende beroepsgerichte en opleidingsspecifieke informatie op te sporen en te verwerken (1, 4, 7).

PAS PLUS wilt bijdragen tot een verhoogde verantwoordelijkheidszin van de student, tot een verdieping van zijn/haar interessegebieden en tot de ontwikkeling van een persoonlijke visie (21, 25).

PAS PLUS wilt de zelfwerkzaamheid van de student, zijn zin voor initiatief, organisatie en planning stimuleren (22, 26).

Tot slot scherpt PAS PLUS de synthetische kwaliteiten van de student aan, door een oefening waarbij opgedane inzichten en kennis uit vorige jaren noodzakelijk is (18, 19, 20) . 

planning stimuleren. Tot slot scherpt PAS PLUS de synthetische kwaliteiten van de student aan, door een oefening waarbij opgedane inzichten en kennis uit vorige jaren noodzakelijk is.

Voor volgtijdelijkheidsvoorwaarden: raadpleeg het document ‘Curriculum Fotografie'

Onderwijsleeractiviteiten

3 sp. 4FOT PAS PLUS (B-LUCA-N60653)

3 studiepuntenNederlandsWerkvorm: Opdracht4 urenBeide semestersBeide semesters
Reynders Dirk |  N.
LUCA POC GRADUATE (OC fotografie Genk)

De student vertrekt van het maatschappelijk relevant thema binnen onze hedendaagse beeld en mediacultuur, namelijk ‘storytelling and identities’. De opdracht bestaat uit 3 delen. Hij formuleert een onderzoeksvraag en gaat op onderzoek uit, dus: 
Deel 1: Hij kadert het thema via literatuuronderzoek en eveneens de onderzoeksvraag,(6 wetenschappelijke bronnen: artikels, monografieën, verzamelwerken, ...).  
Deel 2: Hij onderneemt 6 activiteiten in functie van het thema, dit kan gaan van: Theaterbezoek Symposium Tentoonstelling Lezing Filmbezoek in het alternatieve circuitInterview van een toonaangevende vormgever uit het werkveld.  Hij schrijft 6 reflectieverslagen, voor elk verslag is het belangrijk de rode draad in het achterhoofd te houden (storytelling and identity). 
Deel 3: Hij trekt conclusies op basis van deel 1 en 2.

nvt

individuele opdracht

De lessen zullen (groten)deels digitaal doorgaan. Informatie over deze lessen is terug te vinden via Toledo. Indien de veiligheidssituatie het toelaat, zullen ook fysieke contactmomenten plaatsvinden. 

Evaluatieactiviteiten

4FOT PAS PLUS (B-LUCA-N83150)

Type : Examen tijdens de examenperiode
Evaluatievorm : Schriftelijk

ExamenmomentBeoordelingsschaal
TOTAAL1-20/20 puntenschaal

 

individuele opdracht

 

zelfde opdracht als in de eerste zittijd