4. Module A (co-creatie) (B-LUCA-L42536)

3 studiepuntenNederlands30 urenBeide semestersBeide semesters
Schuermans Pieter (coördinator) |  Schuermans Pieter |  N.
LUCA POC GRADUATE (OC instr/zang, jazz, muziekpedagogie, muziektherapie Leuven)

De student werkt in co-creatie met andere studenten een artistiek en inhoudelijk waardevol project uit. De student doet ervaring op qua management (ondernemerschap) door

  • het gekregen beslissingsrecht inzake de co-creatie,
  • de eigen individuele vaardigheden in handen te nemen,
  • zichzelf en anderen te motiveren en aan te sturen.

Zijn/haar zelfleiderschap en organisatiegedrag worden gestimuleerd en vergroot.

De student groeit in het nemen van verantwoordelijkheid voor het eigen leerproces (eigenaarschap).    
Bovendien creëren de studenten tezamen een nieuwe, volwaardige artistieke eindproductie waarbij elk ook artistiek groeit tijdens het doorlopen proces.

Hij/zij kan communiceren over de ontwikkeling en vordering van dit proces. Het reflectieve vermogen wordt hierbij aangescherpt.

De student heeft de attitude om initiatief te nemen en voldoende ondernemingsdrang om een co-creatieproject op touw te zetten tezamen met andere studenten en onder begeleiding van coaches. De student kan gelijkwaardig omgaan met de andere deelnemers, met oog voor wederkerigheid, openheid, dialoog, gemeenschappelijke raakvlakken en wederzijds vertrouwen. Hij/zij bezit daadkracht met focus op resultaat. Bovendien kan de student een verslag maken en een logboek bijhouden.

De student die op eigen initiatief een co-creatieproject wilt opstarten, dient daarvoor een aanvraagdossier (te vinden op de Toledo-organisatie Compositie) in bij de coördinator.

Onderwijsleeractiviteiten

3 sp. 4. Module A (co-creatie) (B-LUCA-L54070)

3 studiepuntenNederlandsWerkvorm: Practicum30 urenBeide semestersBeide semesters
LUCA POC GRADUATE (OC instr/zang, jazz, muziekpedagogie, muziektherapie Leuven)

Ofwel wordt een creatief initiatief van studenten als kiem gebruikt om dit via coaching te laten groeien tot een artistiek en inhoudelijk waardevol project/leerproces; ofwel biedt de school reeds de format en georganiseerde coaching van een co-creatie aan (zie het aanbod op de Toledo-organisatie Compositie), waarbij eveneens beroep gedaan wordt op het eigenaarschap van de studenten.

Dit is afhankelijk van het project.

De werkvorm is geen klassiek practicum, maar betrekt verschillende praktijkgerichte majors met elkaar.         
De studenten nemen zelf het proces in handen en maken samen het resultaat. Zowel dit proces als de praktische vaardigheden inzake de co-creatie worden gecoacht door de betrokken docenten.        
In de loop van het academiejaar worden de studenten min. 3 keer door de betrokken docenten gecoacht in overeenstemming met de fases van het proces.
De student maakt een geschreven neerslag van dit proces en houdt een logboek bij.

Evaluatieactiviteiten

4. Module A (co-creatie) (B-LUCA-L82536)

Type : Permanente evaluatie zonder examen tijdens de examenperiode
Evaluatievorm : Ontwerp/Product, Verslag, Presentatie, Medewerking tijdens contactmomenten, Procesevaluatie
Leermateriaal : Computer, Partituren

ExamenmomentBeoordelingsschaal
TOTAAL1-20/20 puntenschaal

De student wordt beoordeeld op basis van het artistieke eindproduct (40%), het verslag/logboek (30%), en de reflectie over het afgelegde proces, waarvan de criteria te vinden zijn op de Toledo-organisatie Compositie (30%).

Er is geen tweede examenkans.