Harmonieorkest [EXC] (B-LUCA-L41018)

3 studiepuntenNederlands60 urenBeide semestersBeide semesters
Meylemans Ivan (coördinator) |  Meylemans Ivan |  N.
LUCA POC MUSIC & DRAMA (OC instr/zang, jazz, muziekpedagogie, muziektherapie Leuven)

Aan het einde van dit opleidingsonderdeel is de student in staat om bewust om te gaan met de stijl en uitvoeringspraktijk van een orkestwerk en dit in een ruimere culturele context te plaatsen. Hij kan samenwerken, afspraken respecteren en concerteren met anderen met de nodige zin voor de verantwoordelijkheid van de eigen partij. De student heeft aandacht voor correct samenspel, klankverhouding en klankkleur, intensiteit, balans en beleving door actieve deelname aan repetities en concerten.

De student kan zich engageren om afspraken m.b.t. repetities en concerten adequaat op te volgen. De student is  geslaagd voor het opleidingsonderdeel 'Hoofdinstrument' (minimum) op niveau BA3 of krijgt van de betrokken docent de toelating om actief deel te nemen aan bepaalde projecten.

Onderwijsleeractiviteiten

3 sp. 5I Harmonieorkest [EXC] (B-LUCA-L52658)

3 studiepuntenNederlandsWerkvorm: Practicum-opdracht60 urenBeide semestersBeide semesters
Meylemans Ivan |  N.
LUCA POC MUSIC & DRAMA (OC instr/zang, jazz, muziekpedagogie, muziektherapie Leuven)

Studie en uitvoering van diverse partituren.

Partituren van verschillende componisten / uitgeverijen.

Collectieve - en sectierepetities, waarbij de opvolging en het aanhouden van het niveau van het orkest in functie van optredens en/of concerten centraal staan. De student werkt zelfstandig aan de beheersing van de eigen partij, zodat tijdens de repetities alle aandacht kan gaan naar de verschillende facetten van het samenspel.

Evaluatieactiviteiten

5I Harmonieorkest [EXC] (B-LUCA-L81018)

Type : Permanente evaluatie zonder examen tijdens de examenperiode
Evaluatievorm : Medewerking tijdens contactmomenten, Procesevaluatie

ExamenmomentBeoordelingsschaal
TOTAALGeslaagd / Niet geslaagd

De student bekomt een evaluatiecijfer op basis van permanente evaluatie in de loop van het academiejaar: aanwezigheid op repetities, constructieve medewerking en persoonlijke voorbereiding, zowel als inzet en talent worden in de evaluatie opgenomen.

Er is geen tweede examenkans.

Er is geen herkansing mogelijk.