4TH Klinische improvisatie (B-LUCA-L43382)

Doelstellingen
Aan het einde van dit opleidingsonderdeel heeft de student muzikaal-therapeutische vaardigheden ontwikkeld met als doel:
- de student kan muzikale overdrachtsdynamieken vanuit groepsimprovisaties onderscheiden en interpreteren
- de student heeft inzicht in muzikaal-therapeutische interpretaties
- de student ontwikkelt als toekomstig muziektherapeut specifieke muzikaal-therapeutische interventies in individuele - en groepsimprovisaties, in functie van verschillende patiëntenpopulaties
Begintermen
De leerinhouden van het practicum 'Klinische Improvisatie' op niveau 3TH (bachelorproef) worden verder uitgediept en verfijnd, in functie van specifieke doelgroepen.
Identieke opleidingsonderdelen
Dit opleidingsonderdeel is identiek aan de volgende opleidingsonderdelen:
L43256 : 4TH Klinische improvisatie (Niet meer aangeboden dit academiejaar)
Plaats in het onderwijsaanbod
- Master in de muziek: muziektherapie (Leuven) (Afstudeerrichting Muziektherapie) 120 sp.
Onderwijsleeractiviteiten
3 sp. 4TH Klinische improvisatie (B-LUCA-L55688)




Inhoud
Klinische improvisatietechnieken en interventies zowel in partner- als groepsimprovisaties.
Analyseren van videogeregistreerde muziektherapeutische improvisaties.
Toelichting werkvorm
De student participeert actief aan de improvisaties, ontwikkelt een therapeutische luisterhouding en kan hierover verbaal reflecteren.
Evaluatieactiviteiten
4TH Klinische improvisatie (B-LUCA-L83382)
Toelichting
Examenmoment | Beoordelingsschaal |
---|---|
TOTAAL | 1-20/20 puntenschaal |
De student bekomt een examencijfer op basis van permanente evaluatie. Om dit cijfer definitief te kunnen verwerven, is de student minimaal 85% van de contacturen aanwezig.
Toelichting bij herkansen
De student kan herkansen voor dit opleidingsonderdeel, mits voldaan is aan de minimale aanwezigheid van 85% van de contacturen.