Printmaking and Drawing: Reflections and Skills 2 (B-LUCA-K34559)

This is a translated version. Original version in Dutch.
6 ECTSDutch48 Second termSecond term
Laureyns Jeroen (coordinator) |  De Meutter Koba |  Laureyns Jeroen |  Morrens Peter |  Vandewalle Dominiq |  N.  | LessMore
LUCA POC VISUAL ARTS & DESIGN (OC grafisch ontwerp, textielontwerp, vrije kunsten Gent)

1. Doelstellingen

De student ontwikkelt een persoonlijk traject.

De student is flexibel en onderzoekend ingesteld.

De student gebruikt ongekende technieken.

De student werkt experimenteel en transmediaal.

De student varieert in zijn materiaalkeuze en werkwijze naar gelang de opdracht.

De student kan aan de hand van zijn werk communiceren over zijn eigen proces.

 

Dit vak draagt voor beeldende kunsten bij tot de volgende domeinspecifieke leerresultaten:

DLR 1. Over de nodige artistieke vaardigheden beschikken om onder begeleiding een persoonlijk project binnen het brede spectrum van de beeldende kunsten te ontwerpen en/of te realiseren.

DLR 2. Over de nodige kennis, vaardigheden en inzichten beschikken inzake materiaal, vorm, handeling, concepten, functie en inhouden van het gekozen medium.

DLR 4. Een kritische en onderzoekende houding ontwikkelen en aanscherpen ten opzichte van ontwerpen en/of realisaties die voortkomen uit beeldende experimenten en onderzoek, emotie en intuïtie.

DLR 5. In het ontwikkelen van een eigen beeldtaal vertrekken van een zoekende en reflecterende houding.

DLR 6. Het karakteristieke van persoonlijke ontwerpen en/of realisaties vatten en op geëigende wijze communiceren ten aanzien van een kritisch publiek.

 

Activities

6 ects. Expanded Drawing 2 (B-LUCA-K51473)

6 ECTSDutchFormat: Practical-assignment48 Second termSecond term
De Meutter Koba |  Laureyns Jeroen |  Morrens Peter |  Vandewalle Dominiq |  N.
LUCA POC VISUAL ARTS & DESIGN (OC grafisch ontwerp, textielontwerp, vrije kunsten Gent)

    Evaluation

    Printmaking and Drawing: Reflections and Skills 2 (B-LUCA-K74559)

    Type : Continuous assessment without exam during the examination period

    AssessmentGrading scale
    TOTAL1-20/20 scale