4TEF Research Lab Creation in context (B-LUCA-N43838)

6 studiepuntenNederlands72 urenEerste semesterEerste semesterUitgesloten voor examencontract
van Wijk Brecht (coördinator) |  Timmerman Tom |  van Wijk Brecht |  N.
LUCA POC GRADUATE (OC animatie, game design, televisie-film Genk)

In deze module verwerft de student(e) inzichten in actuele audiovisuele contexten en in de wijze waarop ze een audiovisuele creatie kunnen bepalen.
De student(e) gebruikt deze inzichten in functie van onderzoek, experiment en een concreet artistiek resultaat. 

 

Dit kadert in de beoogde Opleidingsspecifieke Leer-Resultaten (OLR):  

De student(e) gaat actief op zoek naar bestaande onderzoeksresultaten en state of the art. (OLR 1)

De student(e) kan zelfstandig onderzoek uitvoeren. (OLR 4)

De student(e) kan werken binnen verschillende contexten. (OLR 8)

De student(e) legt nieuwe verbanden en creëert nieuwe kennis. (OLR 11)

De student(e) communiceert in beeld en geschrift over zijn of haar visie, werk en werkwijze. (OLR 12)

De student(e) kan oplossingsgericht met uitdagingen binnen een organisatie omgaan. (OLR 15)

Studenten moeten de 180 credits van de Bachelor Audiovisuele Kunsten, Televisie-Film verworven hebben of gelijktijdig opnemen.

Onderwijsleeractiviteiten

6 sp. 4TEF Research Lab Creation in context (B-LUCA-N62432)

6 studiepuntenNederlandsWerkvorm: Practicum-opdracht72 urenEerste semesterEerste semester
Timmerman Tom |  van Wijk Brecht |  N.
LUCA POC GRADUATE (OC animatie, game design, televisie-film Genk)

Tijdens de module wordt het onderzoek van en creatie binnen specifieke audiovisuele contexten behandeld, in concreto de (massa-) media. 

We bekijken een aantal concepten en strategieën om de creatieve/artistieke inbreng in te bedden in de actuele (markt-) realiteit.

- Re-mix

- Return On Investment

- Jobs-2-be-done

Onderzoek, proces en methode staan centraal.

 

Het studiemateriaal wordt via Toledo ter beschikking gesteld. 

De uitwerking van het project kan volledig met (audiovisuele) uitrusting van LUCA worden gerealiseerd en behoeft geen persoonlijke financiële investering.

De les wordt in het Nederlands gegeven.
Gastlessen of toelichtingen tijdens studiebezoeken kunnen in het Engels of het Frans doorgaan. 

Het werk- en leertraject bestaat uit een blended traject met volgende onderdelen:

  • klassikale discussies
  • klassikale en individuele researchsessies en brainstorms 
  • groepswerksessies
  • studiebezoeken of gastcolleges in België of het (nabije) buitenland behoren tot de mogelijkheden

Dit traject wordt gecoacht door de docent. 

Er wordt een mix voorzien van contactmomenten op de campus en online momenten. De workflow van de projecten kan aangepast worden aan de geldende veiligheidsmaatregelen.

Evaluatieactiviteiten

4TEF Research Lab Creation in context (B-LUCA-N83838)

Type : Permanente evaluatie zonder examen tijdens de examenperiode
Evaluatievorm : Ontwerp/Product, Presentatie, Procesevaluatie

ExamenmomentBeoordelingsschaal
TOTAAL1-20/20 puntenschaal

De concrete beoordelingscriteria worden via Toledo gecommuniceerd.

De beoordeling van het groepswerk kan per student bijgestuurd worden i.f.v. zijn individuele evaluatie.

Alle outputs worden via Toledo ingediend. De presentatie- en evaluatiemomenten worden op de campus georganiseerd, tenzij de veiligheidsmaatregelen het niet toelaten.

Tijdens het evaluatiemoment in augustus/september wordt het eindresultaat van een individueel werkstuk beoordeeld.

De concrete beoordelingscriteria worden via Toledo gecommuniceerd.