Afstudeerproject Game Design (B-LUCA-N43781)

21 studiepuntenNederlands1 urenBeide semestersBeide semesters
Van Eecke Christophe (coördinator) |  Magerman Maureen |  Van Eecke Christophe |  Wilkinson Andrea |  N.
LUCA POC GRADUATE (OC educatieve master Genk)

Dit is een administratieve ECTS fiche voor studenten van de opleiding Educatieve master audiovisuele en beeldende kunsten (traject 120 stp) waaraan het artistieke luik van de masterproef voor 21 studiepunten is verbonden. De scriptie maakt geen deel uit van dit opo. Voor een actuele versie met de voorwaarden en verwachtingen van het domein voor het artistieke luik van de masterproef raadplegen studenten het equivalent van deze fiche binnen de domeinmaster. Een belangrijke aanvulling is deze: de educatieve masterstudent toont op een kritische en reflecterende wijze het verband tussen het gemaakte werk/ontwerp en educatieve contexten aan.

Doelstellingen:

Tijdens zijn/haar masterproject bewijst de student dat hij/zij:

  • een duidelijke en welomlijnde onderzoeksvraag kan formuleren;
  • een juiste onderzoeks- en ontwerpmethode kan toepassen en kritisch evalueren;
  • op de hoogte is van de belangrijkste theoretische opvattingen binnen het domein van zijn/haar onderzoek;
  • de verschillende actoren binnen het domein van zijn/haar onderzoek kent;
  • kritisch kan reflecteren op zijn eigen onderzoeksproces en dat van anderen;
  • kan omgaan met feedback en die kan vertalen zijn onderzoeks- en ontwerpproces;
  • kan omgaan met tegenslagen;
  • zijn/haar werk kan plannen en organiseren en verantwoordelijkheid neemt voor het geleverde werk;
  • het onderzoek en ontwerp op een professionele manier kan presenteren voor een jury van experts;
  • rekening houdt met de noden van de eindgebruiker en die zoveel mogelijk betrekt bij het onderzoeks- en ontwerpproces;
  • een ontwerp kan bijsturen op basis van reacties van experts en gebruikers;
  • het onderzoek en ontwerp kan presenteren binnen de context van een eindtentoonstelling

Daarbij is het belangrijk dat de educatieve masterstudent op een kritische en reflecterende wijze het verband tussen het gemaakte werk/ontwerp en educatieve contexten aantoont.

De eindcompetenties of opleidingsspecifieke leerresultaten (inclusief gedragsindicatoren) voor de volledige opleiding Audiovisuele Kunsten Genk vind je onder ‘doelstellingen’ op opleidingsniveau.

In dit opleidingsonderdeel worden de volgende gedragsindicatoren getoetst: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 9, 10, 11, 12, 16, 17, 18, 19, 20

Om dit opleidingsonderdeel op te nemen, moet je geslaagd zijn voor of een tolerantie ingezet hebben voor de opleidingsonderdelen waarvoor dit soort voorwaarde geldt.

N43589 : 3CMDG Bachelorproject Game design
N43622 : SCMDG Schakelproject Game design

Dit opleidingsonderdeel is een voorwaarde voor het opnemen van volgende opleidingsonderdelen:
N43293 : 4CMD Coaching & creations

Onderwijsleeractiviteiten

21 sp. Afstudeerproject Game Design (B-LUCA-N62371)

21 studiepuntenNederlandsWerkvorm: Masterproef1 urenBeide semestersBeide semesters
Magerman Maureen |  Van Eecke Christophe |  Wilkinson Andrea |  N.
LUCA POC GRADUATE (OC educatieve master Genk)

Tijdens zijn/haar masterproject bewijst de student dat hij/zij:

  • een duidelijke en welomlijnde onderzoeksvraag kan formuleren;
  • een juiste onderzoeks- en ontwerpmethode kan toepassen en kritisch evalueren;
  • op de hoogte is van de belangrijkste theoretische opvattingen binnen het domein van zijn/haar onderzoek;
  • de verschillende actoren binnen het domein van zijn/haar onderzoek kent;
  • kritisch kan reflecteren op zijn eigen onderzoeksproces en dat van anderen;
  • kan omgaan met feedback en die kan vertalen zijn onderzoeks- en ontwerpproces;
  • kan omgaan met tegenslagen;
  • zijn/haar werk kan plannen en organiseren en verantwoordelijkheid neemt voor het geleverde werk;
  • het onderzoek en ontwerp op een professionele manier kan presenteren voor een jury van experts;
  • rekening houdt met de noden van de eindgebruiker en die zoveel mogelijk betrekt bij het onderzoeks- en ontwerpproces;
  • een ontwerp kan bijsturen op basis van reacties van experts en gebruikers;
  • het onderzoek en ontwerp kan presenteren binnen de context van een eindtentoonstelling. 

De opdracht incl. begeleidende informatie en studiemateriaal wordt ter beschikking gesteld via Toledo.

Nederlands, tenzij er anderstalige studenten aanwezig zijn, dan zijn de lessen in het Engels.

De student presenteert aan het begin van het academiejaar zijn onderzoeksplan en krijgt daarna 2 promotoren toegewezen die het masterproject zullen begeleiden. Gedurende het jaar voert de student individueel onderzoeks- en ontwerpwerk onder begeleiding van de promotoren en met ondersteuning vanuit het Visual Lab en het Technology Lab.  In de helft van het academiejaar presenteert de student zijn tussentijdse resultaten en krijgt hierop feedback van het promotorenteam. Een reflectie van het volledige onderzoeksproces wordt neergeschreven in een scriptie. Op het einde van het jaar presenteert de student zijn scriptie en prototype aan een interne jury en een externe jury.

Evaluatieactiviteiten

Afstudeerproject Game Design (B-LUCA-N83781)

Type : Examen tijdens de examenperiode
Evaluatievorm : Mondeling, Praktijkexamen
Leermateriaal : Computer

ExamenmomentBeoordelingsschaal
TOTAAL1-20/20 puntenschaal

De evaluatie gebeurt op basis van:

  • een geschreven dissertatietekst;
  • een prototype;
  • twee tussentijdse presentaties van het onderzoek;
  • een presentatie waarin onderzoek en ontwerp worden toegelicht voor een jury van experts;
  • de presentatie van het werk in de context van de eindejaarstentoonstelling.

Het punt dat de student krijgt voor zijn masterproef wordt voor 60% bepaald door de interne jury van promotoren op basis van proces- en productevaluatie en voor 40% door een externe jury van experts op basis van productevaluatie. Het punt van de interne jury bestaat uit een tussentijdse evaluatie van 30% (na de laatste tussentijdse presentatie en na neerlegging van het project in de ondersteunende labs) en 70% na de finale masterjury.

Er is geen tweede examenkans.

Er is geen tweede examenkans.