3FOT PAS PLUS (B-LUCA-N43013)
Doelstellingen
PAS PLUS heeft enerzijds praktisch-organisatorische en anderzijds pedagogische doelstellingen
De praktisch-organisatorische:
Als een student omwille van een curriculumhervorming maar 178 of 179 studiepunten (ECTS Credits) kan behalen, wordt een opleidingsonderdeel dat betrekking heeft op beroepspraktijk of stage verhoogd met 2 studiepunten (ECTS Credits), waarbij de betrokken student een extra opdracht krijgt ter waarde van die 2 studiepunten (ECTS Credits). Als een student omwille van curriculumhervormingen minder dan 178 studiepunten (ECTS Credits) behaalt, dient hij ten bedrage van het verschil met 180 studiepunten (ECTS Credits) opleidingsonderdelen op te nemen.
De pedagogische:
PAS PLUS wilt afgezien van bovenstaand item impulsen geven aan de student om zijn/haar kennis en bagage inzake culturele, artistieke, designgerichte en maatschappelijke gebeurtenissen en ontwikkelingen te
verruimen en de interesse voor de betreffende actualiteit aan te scherpen (16, 17, 18).
PAS PLUS wilt aanzetten om bijkomende beroepsgerichte en opleidingsspecifieke informatie op te sporen en te verwerken (1, 4, 7).
PAS PLUS wilt bijdragen tot een verhoogde verantwoordelijkheidszin van de student, tot een verdieping van zijn/haar interessegebieden en tot de ontwikkeling van een persoonlijke visie (21, 25).
PAS PLUS wilt de zelfwerkzaamheid van de student, zijn zin voor initiatief, organisatie en planning stimuleren (22, 26).
Tot slot scherpt PAS PLUS de synthetische kwaliteiten van de student aan, door een oefening waarbij opgedane inzichten en kennis uit vorige jaren noodzakelijk is (18, 19, 20) .
Begintermen
Volg de volgtijdelijkheidsvoorwaarden.
Plaats in het onderwijsaanbod
Onderwijsleeractiviteiten
3 sp. 3FOT PAS PLUS (B-LUCA-N60458)
Inhoud
De student vertrekt van het maatschappelijk relevant thema binnen onze hedendaagse beeld en mediacultuur, namelijk ‘storytelling and photography’. De opdracht bestaat uit 3 delen. Deel 1: De student kadert het thema via literatuuronderzoek (3 wetenschappelijke bronnen: artikels, monografieën, verzamelwerken, ...). Deel 2: De student onderneemt 5 activiteiten in functie van het thema, dit kan gaan van: Theaterbezoek, Symposium, Tentoonstelling, Lezing, Filmbezoek in het alternatieve circuit, interview van een toonaangevende vormgever uit het werkveld. De student schrijft 5 reflectieverslagen, voor elk verslag is het belangrijk de rode draad in het achterhoofd te houden (storytelling and photography). Deel 3: De student trekt conclusies op basis van deel 1 en 2. Bij deze opdracht worden de richtlijnen gevolgd van het vak ‘rapportering’.
Studiemateriaal
de student is zelfsturend
Toelichting werkvorm
maatwerk en op afspraak.
De contactmomenten zullen (groten)deels digitaal doorgaan. Informatie over deze lessen is terug te vinden via Toledo. Indien de veiligheidssituatie het toelaat, kunnen ook fysieke contactmomenten plaatsvinden.
Evaluatieactiviteiten
3FOT PAS PLUS (B-LUCA-N83013)
Toelichting
Examenmoment | Beoordelingsschaal |
---|---|
TOTAAL | 1-20/20 puntenschaal |
geformuleerde schrijfopdracht: artistiek- en beeldend onderzoek (cfr. cursus rapportering) (tolerantie mogelijk).
Toelichting bij herkansen
geformuleerde schrijfopdracht: artistiek- en beeldend onderzoek (cfr. cursus rapportering): de student geeft dit af tijdens de 2de zit examenperiode