2MNM Recital 3 : Saxofoon (B-LUCA-L41459)
Doelstellingen
Aan het einde van dit opleidingsonderdeel is de student in staat om een repertoire van hoge moeilijkheidsgraad op het niveau van een professionele kunstenaar uit te voeren. Tussen het artistieke en het reflectieve luik van de masterproef is er een aantoonbare relatie.
Begintermen
De student is geslaagd zijn voor de opleidingsonderdelen 'onderzoeksvoorstel', 'onderzoeksreport', 'module into research', 'voorbereiding recital 1' en 'recital 2'.
Plaats in het onderwijsaanbod
Onderwijsleeractiviteiten
18 sp. 2MNM Recital 3 : Saxofoon (B-LUCA-L53105)
Inhoud
Tijdens deze opleidingsfase studeert de student een repertoire van hoge moeilijkheidsgraad in dat tegelijk bruikbaar is in het professionele leven en kenmerkend is voor zijn persoonlijkheid.
Studiemateriaal
Partituren
Toelichting werkvorm
Coaching van de student tijdens individuele lessen, waarin de student het materiaal doorspeelt, gecorrigeerd en bijgewerkt wordt door de docent.
Actief deelnemen aan een masterclass met een gerenommeerde buitenlandse musicus.
Evaluatieactiviteiten
2MNM Recital 3 : Saxofoon (B-LUCA-L81459)
Toelichting
Examenmoment | Beoordelingsschaal |
---|---|
TOTAAL | 1-20/20 puntenschaal |
Examen buiten de examenperiode: de beoordelingscommissie evalueert de prestatie van de betrokken student tijdens een avondvullend recital (90 minuten) geprogrammeerd binnen een openbare concertreeks. De beoordeling gebeurt door een jury die bestaat uit de coördinator van de afdelingscommissie ManaMa, de docent van de student, twee experten van het instrument van de student die geen docenten van LUCA zijn. De jury wordt door de afdelingscommissie ManaMa samengesteld. Na de uitvoering van het programma kent de jury aan de student een quotering op twintig (10 is geslaagd) toe. De quotering wordt gegeven op basis van de kwaliteit van de artistieke prestatie die de student heeft geleverd.
Toelichting bij herkansen
Het niveau van een professionele kunstenaar kan niet in de maanden tussen twee examens worden bereikt.