Mastersessie: feedback, presentatie en discours (B-LUCA-K35141)

3 studiepuntenNederlands24 urenEerste semesterEerste semester
Késenne Sarah |  N.
LUCA POC GRADUATE (OC grafisch ontwerp, textielontwerp, vrije kunsten Gent)

De student kan het eigen werk en de eigen processen duiden en verantwoorden, en daarmee zowel vakgenoten als een breder publiek aanspreken en boeien. (vaardigheid)

De student kan het denkkader van zijn eigen artistieke praktijk verruimen en verdiepen. (attitude)

De student kan zich kritisch opstellen t.o.v. artistieke en theoretische benaderingen van kunst en design. (attitude)

De student is in staat verschillende vormen van presenteren, tentoonstellen, dialogeren en formuleren voor te bereiden en te organiseren.(vaardigheid)

De student kan in dialoog treden over de eigen praktijk binnen een collectief feedbackproces. (attitude)

De student kan via verschillende vormen (tentoonstelling, discussie, lezing, lecture performance, vraaggesprek, geschreven correspondentie …) in dialoog treden over de praktijken van de medestudenten en commentaar geven vanuit een constructieve ingesteldheid.(attitude, vaardigheid)

De student kan eigen projecten en scenario's presenteren aan verschillende doelpublieken. (vaardigheid)

De student kan op een vlotte en beleefde wijze samen reflecteren en discussiëren met de medestudenten en (gast)docenten. (attitude)

Via deze doelstellingen realiseert dit OPO de volgende opleidingsspecifieke leerresultaten: 1,3, 6

Onderwijsleeractiviteiten

3 sp. Mastersessie: feedback, presentatie en discours (B-LUCA-K51741)

3 studiepuntenNederlandsWerkvorm: Bachelorproef24 urenEerste semesterEerste semester
Késenne Sarah |  N.
LUCA POC GRADUATE (OC grafisch ontwerp, textielontwerp, vrije kunsten Gent)

In dit opleidingsonderdeel gaat de student een dialoog aan met andere studenten door het werk te presenteren, te cureren en tentoon te stellen in conversaties, (groeps)opstellingen en atelierbezoeken.  

Er wordt gewerkt in heterogeen samengestelde groepen waarbij studenten uit verschillende afstudeerrichtingen en kunstdisciplines samenwerken tijdens wekelijkse bijeenkomsten. In collectieve processen en via tentoonstellingsopbouw, atelierbezoeken, projecten, workshops, master events en tentoonstellingsbezoek treden de studenten in onderlinge dialoog over elkaars praktijk via ruimtelijke opstellingen, atelierbezoeken, feedbackprocessen, rondleidingen, interviews en presentaties. Er wordt geëxperimenteerd met collectieve ruimtelijke opstellingen en tentoonstellingen. De studenten oefenen zich in het toelichten van hun artistiek werk, en proberen dit te contextualiseren door onder meer te verwijzen naar masterscriptie, werkproces en de context van de hedendaagse kunst.

Zelforganisatie, (interdisciplinaire) samenwerking en ontmoeting tussen de studenten staan hierbij centraal. We stellen ons de vraag hoe we kunnen bijdragen aan een kunstschool en kunstwereld waarin inclusiviteit, gelijkheid en respectvolle omgang van belang zijn.

Als de veiligheidssituatie het toelaat, zullen fysieke contactmomenten worden georganiseerd. Indien de veiligheidssituatie dit niet toelaat, zullen de lessen (groten)deels digitaal doorgaan. Informatie over deze lessen is steeds terug te vinden via Toledo.

Powerpointpresentaties, teksten en ander studiemateriaal worden aangeboden via Toledo. 

Toledo wordt intensief gebruikt voor mededelingen.   

Evaluatieactiviteiten

Mastersessie: feedback, presentatie en discours (B-LUCA-K75141)

ExamenmomentBeoordelingsschaal
TOTAAL1-20/20 puntenschaal

Dit opleidingsonderdeel wordt geëvalueerd op basis van voldoende participatiegraad en (digitale) contactmomenten, opdrachten en presentaties. Participatiegraad tijdens de wekelijkse bijeenkomsten, organisatie van de tentoonstelling en/of een master event, zelforganisatie en actieve deelname aan de gesprekken zijn hierbij essentieel. Presentaties dienen voorbereid te worden. Verslagen dienen op afgesproken tijdstippen ingediend te worden. 

(cf. Onderwijs- en examenreglement Art. 46, §2).

Indien de veiligheidssituatie het toelaat, zullen presentaties op de campus doorgaan. Indien dit niet mogelijk is gaan de presentaties online door.

 

De begeleidende docenten van de respectievelijke groepen evalueren de participatiegraad van de studenten. Als verplichte voorwaarde om toegelaten te worden tot een herkansing in de derde examenperiode is een voldoende participatiegraad noodzakelijk. Hierop kan enkel een uitzondering gemaakt worden in geval van ziekte.

(cf. Onderwijs- en examenreglement Art. 46, §2).