This is a temporary version. The final version will be available on 15/07/2025.

Diffuse Attention. On Fascination and Detachment. [ASSOC] (B-LUCA-K34364)

This is a translated version. Original version in Dutch.
6 ECTSDutch24 First termFirst term
Van Imschoot Tom (coordinator) |  Van Imschoot Tom |  N.
LUCA POC GRADUATE (OC grafisch ontwerp, textielontwerp, vrije kunsten Gent)

This course unit can also be taken by other students of the Association KU Leuven. 
Students of other higher education institutions will have to register as a LUCA Interuniversity Student. More information.

NOTE: this course unit might have restrictions on the number of participants!
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Intellectueel-artistieke basis

- De student kan inhoudelijke en discursieve evoluties binnen het artistieke veld kritisch bevragen en interpreteren (vaardigheid).

- De student weet zich zowel met zijn werk als intellectueel te positioneren tegenover het actuele artistieke gebeuren (attitude).

- De student begrijpt de communicatieve werking van zijn beelden vanuit een eigen reflectie over de omringende cultuur (kennis).

Onderzoeksingesteldheid

- De student is in staat om over zijn werk ten aanzien van een gegeven problematiek te reflecteren en om die reflectie uit te bouwen (vaardigheid).

- De student kan op basis van affectieve sporen artistiek en niet-artistiek materiaal verzamelen dat zijn praktijk verrijkt (attitude).

- De student kan uit theoretische input inzichten opbouwen en productief aanwenden voor zijn eigen werk (kennis, vaardigheid).

Communicatie en ondernemingszin

- De student kan op een kritische en eigenzinnige manier de affecten communiceren die aan zijn praktijk ten grondslag liggen, zowel middels verbale toelichting als in zijn werk zelf, en hij weet die affecten ook in andermans werk te lezen (vaardigheid)

- De student kan in dialoog gaan met verschillende soorten publiek.

- De student beschikt over de nodige discipline en autonomie om de (eigen) praktijk te blijven ontwikkelen (in de veranderende maatschappelijke context).

- De student kan eindverantwoordelijkheid opnemen bij de realisatie van een (artistiek) project in teamverband.

 

Gelijktijdigheid: Om dit opleidingsonderdeel aan te vangen, moet de student alle opleidingsonderdelen van de derde opleidingsfase
Bachelor Beeldende Kunsten vroeger gevolgd hebben of gelijktijdig opnemen.

This course is identical to the following courses:
K34300 : Master's Seminar: Literature I (No longer offered this academic year)

Activities

6 ects. Diffuse Attention. On Fascination and Detachment. (B-LUCA-K51275)

6 ECTSDutchFormat: Lecture-assignment24 First termFirst term
LUCA POC GRADUATE (OC grafisch ontwerp, textielontwerp, vrije kunsten Gent)

    Evaluation

    Diffuse Attention. On Fascination and Detachment. (B-LUCA-K74364)

    Type : Partial or continuous assessment with (final) exam during the examination period
    Description of evaluation : Oral, Paper/Project, Presentation
    Type of questions : Open questions
    Learning material : Course material

    AssessmentGrading scale
    TOTAL1-20/20 scale