3GD Emergent (Game) Interfaces (B-LUCA-N43899)
Doelstellingen
Studenten experimenteren met een selectie nieuwe game-interfaces en maken in groep en spel dat deze hanteerd.
Doel is om een speelbaar, presenteerbaar prototype te maken, dat de heganteerde interface op een inovative manier benut.
Dit aan de hand van een iteratief procces.
De eindcompetenties of opleidingsspecifieke leerresultaten (inclusief gedragsindicatoren) voor de volledige opleiding Audiovisuele Kunsten Genk
In dit opleidingsonderdeel worden de volgende gedragsindicatoren getoetst: 1, 5, 7, 8, 9, 11, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23
Begintermen
Er word verwacht dat de student bekwaam is met Unity.
Volgtijdelijkheidsvoorwaarden
Je moet voldoen aan een volgtijdelijkheidsvoorwaarde om dit opleidingsonderdeel te mogen opnemen. Volgtijdelijkheid kan STRENG of SOEPEL zijn of een GELIJKTIJDIGHEID inhouden. Ook kan een diplomaNIVEAU als voorwaarde gesteld zijn.
Verklaring:
STRENG: Om dit opleidingsonderdeel op te nemen, moet je geslaagd zijn voor of een tolerantie ingezet hebben voor de opleidingsonderdelen waarvoor dit soort voorwaarde geldt.
SOEPEL: Om dit opleidingsonderdeel op te nemen, moet je de opleidingsonderdelen waarvoor dit soort voorwaarde geldt, gevolgd hebben.
GELIJKTIJDIG: Om dit opleidingsonderdeel op te nemen, moet je ook de opleidingsonderdelen waarvoor dit soort voorwaarde geldt, opnemen of al opgenomen hebben.
NIVEAU: Om dit opleidingsonderdeel op te nemen, moet je ten minste deze graad behaald hebben.
SOEPEL( N43584 )
Bovenstaande codes van opleidingsonderdelen stemmen overeen met onderstaande omschrijvingen van die opleidingsonderdelen:
N43584 : 2GD Persoonlijk Project Game
Plaats in het onderwijsaanbod
- Courses for exchange students Audio-Visual Arts (Genk)
- Bachelor in de audiovisuele kunsten (Genk) (Afstudeerrichting Game Design) 180 sp.
Onderwijsleeractiviteiten
3 sp. 3GD Emergent (Game) Interfaces (B-LUCA-N62507)
Inhoud
Studenten experimenteren met een selectie nieuwe game-interfaces en maken in groep een spel dat deze hanteren.
Doel is om een speelbaar, presenteerbaar prototype te maken, dat de gehanteerde interface op een inovative manier benut,
dit aan de hand van een iteratief procces.
Studiemateriaal
Eigen laptop/pc met gratis Unity-licentie.
Afhankelijk van het topic, wordt de nodige hardware voorzien door de docent.
De opdracht incl. begeleidende informatie en studiemateriaal wordt ter beschikking gesteld via Toledo.
Toelichting onderwijstaal
Voertaal van de contacten is Nederlands.
Indien de lessen gevolgd worden door Erasmusstudenten kunnen de vakken in het Engels gegeven worden.
Documentatie, gastsprekers of studiebezoeken kunnen occasioneel in Engels (of Frans, Duits,…) worden gegeven.
Toelichting werkvorm
Deze module combineert lezingen met praktisch werk en feedback momenten.
College
De lessen zullen (groten)deels fysiek doorgaan. Informatie over deze lessen is terug te vinden via Toledo. Er kunnen ook online les & contactmomenten plaatsvinden.
Practicum
Praktijklessen/ateliers/… zullen (in kleine groep) op de campus doorgaan. Er kunnen ook online contactmomenten en begeleidingssessies plaatsvinden.
Opdracht
De studenten werken individueel/in een groep van X studenten aan de opdracht. Informatie over de deadline en hoe de opdracht ingediend moet worden, is terug te vinden op Toledo.
Evaluatieactiviteiten
3GD Emergent (Game) Interfaces (B-LUCA-N83899)
Toelichting
Examenmoment | Beoordelingsschaal |
---|---|
TOTAAL | 1-20/20 puntenschaal |
De opdracht wordt ingediend via Toledo. Informatie over de opdracht en deadline is terug te vinden op Toledo.
Hierbij verwachten we:
- Een Itch.io pagina link
- Een gameplay video van het ingeleverde project
- Begelijdende documentatie als die van toepassing is
Groepsopdracht - individueel beoordeeld.
De groepen worden geëvalueerd volgens de volgende parameters:
- Het spel werkt en is speelbaar
- Het spel concept is sterk geinked aan de unike aspecten van de controller
- Het spel gebruikt de unike aspecten van de controller op een inovative manier
- Het spel ziet er proper uit en is duidelijk
- De toepassing van de controller werkt en is een groot genoeg deel van het spel
De verdeling van de taken tussen de teamleden moet duidelijk vermeld worden in de eerste presentatie
Individuele beoordeling is gebaseerd op deze informatie.
Binnen Emergent (game) Interfaces gelden de volgende afspraken:
- De student is zelf verantwoordelijk voor het bekomen van regelmatige feedback en de verwerking hiervan.
- Deadlines worden strikt gerespecteerd tenzij met goedkeuring van de docent.
Toelichting bij herkansen
Deelname aan de eerste examenkans is een voorwaarde om deel te kunnen nemen aan de herkansing omdat procesevaluatie een essentieel onderdeel is van de evaluatie.
Studenten die in de eerste zittijd een onvoldoende haalden op het deel ‘groepswerk’ dienen voor de herkansing een individuele vervangopdracht te maken.
Specifieke informatie over de opdracht wordt gecommuniceerd op Toledo.
Er is geen (proces)begeleiding tijdens de tweede zittijd.
Er kan geen gebruik worden gemaakt van de werkplaatsen/studio's tijdens de zomersluiting.
Er is beperkte mogelijkheid om materiaal uit te lenen.